رییس سازمان صمت گیلان خبر داد:

تامین ۱۷ درصد از نیازهای دارویی کشور در گیلان / تولید اولین داروی ضد کرونا در گیلان

۱۳۹۹/۰۵/۱۹ - ۱۵:۰۱:۰۵
کد خبر: ۱۰۴۱۵۴۰
تامین ۱۷ درصد از نیازهای دارویی کشور در گیلان / تولید اولین داروی ضد کرونا در گیلان
فرهاد دلق پوش رییس سازمان صمت گیلان از تامین ۱۷ درصد از نیازهای دارویی کشور در گیلان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛  فرهاد دلق پوش گفت: ۱۷ درصد از نیازهاهی دارویی کشور را در استان گیلان تولید می‌کنیم و در شرایط فعلی هم در حوزه‌های بهداشتی و تولیدات مربوط به این حوزه گام‌های موثری را برداشته  و در مجموع 32 واحد تولیدات دارویی، آرایشی و بهداشتی در گیلان در حال فعالیت است.

رئیس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه تولید یکی از داروهای ضد کرونا برای اولین با ر در کشور و در گیلان آغاز شده است، اظهار داشت: شرکت سبحان دارو که یکی از موفقترین شرکت‌های بازار دارویی است، برای تولید داروی " رمد سیویر" افتخار آفرینی نمود. این اقدام در حالی صورت گرفته است که جهان بشدت درگیر ویروس کرونا است.

وی افزود: شرکت مذکور در راستای "پویش تولید- تداوم امید" با ظرفیت و توانمندی های مطلوبی که دارد، با داشتن بیش از ۱۵۰ قلم پروانه تولید، در حال حاضر رتبه اول کشوری از لحاظ حجم تعداد تولید و رتبه دوازدهم کشوری از لحاظ فروش را دارا است.

 دکتر دلق پوش خاطر نشان کرد: این شرکت از منظر صادراتی نیز موفق عمل نموده و توانسته است در سطح بین المللی نیز تولیدات خود را عرضه نماید  که در سال گذشته ۷۰ هزار دلار صادرات داشته است که امیدواریم در سال جاری نیز در زمینه ارز آوری برای کشور موفق تر از گذشته عمل نماید.

این مسئول با اشاره به اینکه در بدو شیوع ویروس کرونا شرکت سبحان دارو به یاری حوزه سلامت و بهداشت درمان کشور شتافت، تصریح کرد: این شرکت علیرغم اینکه محصولات ضدعفونی کننده در خط تولید خود نداشت به سرعت خط تولید خود را به محصولات ضدعفونی تغییر داد و روزانه ۲۰ هزار ژل ضدعفونی تولید و توزیع کرد.

او افزود: در حال حاضر ۵۰۰ نفر نیروی فعال در این شرکت به صورت مستقیم مشغول بکار هستند، حوزه فعالیت این شرکت به صورت عمومی در دسته دارو‌های اعصاب و روان می‌باشد.

شرکت داروسازی سبحان دارویکی از شرکت‌های داروسازی تابعه گروه دارویی برکت واقع در شهر صنعتی رشت است، شرکت سبحان دارو در سال ۱۳۵۵ با نام شرکت آرایشی بهداشتی سویران و با مشارکت و دانش فنی ، طراحی و ساخته شد و این کارخانه در سال ۱۳۶۰ راه اندازی شد و در سال ۱۳۶۴ به شرکت داروسازی سبحان تغییر نام یافت و  پس از تاسیس کارخانه و خطوط تولید جدید در سال ۱۳۸۳ به نام شرکت سبحان دارو (سهامی خاص) ثبت شده است.

درسال ۱۳۸۴ نوع شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل و در سال ۱۳۸۹ نام شرکت با نماد سبحان در فهرست شرکت‌های ثبت شده در سازمان بورس اوراق بهادار درج شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز