استاندار گیلان در جلسه شورای آموزش و پرورش عنوان کرد؛

معلمان زمینه ساز بروز خلاقیت دانش آموزان باشند / تقویت امید در دانش ‌آموزان ترسیم کننده افق هایی روشن برای نظام تربیتی است / ثبت نام ۸۰ درصد از دانش آموزان گیلانی در مدارس تا زمان حاضر

۱۳۹۹/۰۵/۲۰ - ۱۱:۵۵:۱۴
کد خبر: ۱۰۴۱۸۸۶
معلمان زمینه ساز بروز خلاقیت دانش آموزان باشند / تقویت امید در دانش ‌آموزان ترسیم کننده افق هایی روشن برای نظام تربیتی است / ثبت نام ۸۰ درصد از دانش آموزان گیلانی در مدارس تا زمان حاضر
استاندار گیلان معلمان را زمینه ساز بروز خلاقیت در دانش آموزان دانست و با تأکید بر اینکه تقویت امید در دانش ‌آموزان ترسیم کننده افق هایی روشن برای نظام تربیتی است، گفت: بسترهای لازم برای دسترسی دانش آموزان به ابزارهای آموزشی فناورانه پیش بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر ارسلان زارع در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به تجربه موفق برگزاری کنکور کارشناسی ارشد  و آزمون دکتری دانشگاه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هفته های اخیر، اظهار کرد: این موفقیت، با مشارکت همگان در توجه به پروتکل های مراقبتی محقق شد.

وی به جایگاه تعلیم و تربیت در تعالی انسان اشاره کرد و افزود: برای ارتقاء منابع انسانی در نظام تعلیم و تربیت کشورمان، نیازمند بروز خلاقیت ها متناسب با برنامه ریزی هستیم و به یقین تلاش مضاعف معلمان و فرهنگیان در این خصوص ، نتایج درخشانی به دنبال دارد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه با وجود شیوع کرونا وارد زیست‌بوم جدیدی شده ایم و سبک جدیدی از زندگی را تجربه می کنیم، گفت: برای استفاده بهتر از این فرصت باید هم خلاقیت معلمان را در  فضای مجازی پرورش دهیم و هم زمینه ساز بروز و ظهور خلاقیت دانش آموزان باشیم.

وی ساختن جامعه‌ای پویا‌ و تلاش برای آینده ای بهتر را دغدغه‌ای همگانی عنوان و نقش نظام یادگیری را در این راستا بسیار مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: هرچه در جامعه روند یادگیری، کارآمدتر، توانمندتر و عمیق‌تر باشد؛ به همان نسبت آینده آن جامعه بهتر و روشن‌تر است چراکه یادگیری، پایدارترین وجه و کلیدی‌ترین عنصر در ساختن آینده است.

نماینده عالی دولت در گیلان به تأکید رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر شاداب‌سازی نهاد آموزش و پرورش و تقویت امید در جوانان اشاره کرد و گفت: نظام تربیتی هنگامی می تواند به افق های در نظر گرفته شده در سند تحول بنیادین دست یابد که امید به آینده را در ذهن، فکر و روان دانش آموزان بعنوان آینده سازان ایران اسلامی تقویت کند.

دکتر زارع با اشاره به تعریف برش های استانی برای اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش ، افزود: بیش از آنکه ذهن دانش آموزان را از مجموعه دانش‌ها انباشته کنیم باید روش، منش، شخصیت و هویت آنان را برای زیست شرافتمند آماده سازیم و در واقع به مولفه تربیت ، بیشتر از قبل توجه کنیم.

دکتر زارع با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران گام‌های موثری در توسعه عدالت آموزشی برداشته و برای گسترش این عدالت در مناطق مختلف نیز اهتمام دارد، خاطرنشان کرد: در استان گیلان نیز به همت مسئولان و اقدامات نیک اندیشانه خیران در جهت کاستن از محرومیت‌ها ، مدارس بسیاری احداث شده و یا در حال احداث است.

وی با اشاره به اینکه درپی شیوع کرونا نظام آموزشی کشورمان با بهره گیری از فضای مجازی، مسیرهایی جدید را برای جلوگیری از توقف فرآیند آموزش  پیمود، اظهار کرد: در تداوم این مسیر؛ برنامه ریزی های لازم برای رفع مشکل کسانی‌که در دریافت آموزش‌های مجازی، با دشواری هایی مواجه هستند؛ صورت گرفته تا زمینه دسترسی آنان به ابزارهای آموزشی فناورانه فراهم باشد.

استاندار گیلان به ثبت نام 80 درصد از دانش آموزان در مدارس استان تا زمان حاضر اشاره و خاطرنشان کرد: برای آن دسته از دانش آموزان که دسترسی به شبکه مجازی و زیرساخت اینترنتی ندارند نیز باید تدابیر لازم درخصوص بهره مندی از محتوای آموزشی اندیشیده شود.

دکتر زارع با اشاره به اینکه بر اساس گزارشات واصله، توسعه فنی در گیلان مطلوب بوده و از متوسط کشوری بالاتر است و باید برای دستیابی به شاخص‌های تعیین شده در اسناد بالادستی تلاش مضاعف کرد، گفت: با توجه به پیشینه درخشان استان در حوزه نساجی، راه اندازی این رشته در مقطع متوسطه، گامی موثر در احیای صنایع گیلان محسوب می‌َشود در این مسیر ارائه رشته های کاربردی متناسب با ظرفیت های استان مورد تاکید است.

استاندار گیلان همچنین بر لزوم اجرای ساز و کاری مطمئن برای حفظ سلامت دانش آموزان و نیز آگاهی بخشی به خانواده ها توسط مدیران مدارس و رسانه ها تأکید کرد.

 وی تفاهم نامه مشترک وزارت آموزش و پرورش و شورای عالی استان‌ها در راستای پیشبرد برنامه های اجتماعی و ارتقای سطح فرهنگی جامعه در شهر و روستا را مفید ارزیابی و اضافه کرد: استفاده از ظرفیت حداکثری و مشارکت شوراهای اسلامی ، شهرداری ها و دهیاری ها زمینه مشارکت ها و همکاری بیش از پیش را فراهم می‌کند.

نظر شما