استاندار گیلان در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا عنوان کرد؛

ضرورت اهتمامی بیشتر بر اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی در کنکور سراسری / بر لزوم پرهیز از سفرهای غیرضروری به گیلان تأکید داریم / مصوبه های ستاد مقابله با کرونا، به منزله قانون است / با اجرای صحیح دستورالعمل های بهداشتی، آیین هایی ماندگار را در محرم ثبت کنیم

۱۳۹۹/۰۵/۲۵ - ۱۵:۰۰:۵۴
کد خبر: ۱۰۴۴۲۴۴
ضرورت اهتمامی بیشتر بر اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی در کنکور سراسری / بر لزوم پرهیز از سفرهای غیرضروری به گیلان تأکید داریم / مصوبه های ستاد مقابله با کرونا، به منزله قانون است / با اجرای صحیح دستورالعمل های بهداشتی، آیین هایی ماندگار را در محرم ثبت کنیم
استاندار گیلان مصوبه های ستاد مدیریت و مقابله با کرونا را به منزله قانون دانست و با تأکید بر ضرورت اهتمامی بیشتر برای اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی در کنکور سراسری گفت: گیلان به لحاظ شرایط شیوع بیماری، در وضعیت قرمز قرار دارد و همچنان بر پرهیز از سفرهای غیرضروری به استان تأکید داریم.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر ارسلان زارع پیش از ظهر امروز (شنبه) در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: تمامی فعالان عرصه سلامت در مسیر مقابله با کرونا، متحمل زحمات زیادی شده اند و فداکارانه به ایفای نقش پرداخته اند از این‌رو توجه به رعایت توصیه های بهداشتی که پیوسته در جلسات و نشست های مختلف بر آنها تأکید داریم؛ علاوه بر تضمین سلامت شهروندان، گامی عملی در کاستن از مشقت های کادر درمان است.

وی با بیان اینکه بخشی از مبتلان و بیماران بستری در مراکز درمانی استان را مسافرانی تشکیل می‌دهند که علیرغم توصیه ها ، به گیلان سفر کرده اند ، ادامه داد: ضمن تاکید مجدد بر پرهیز از سفرهای غیرضروری به استان ، برای اماکن و مراکز خدماتی در ایام تعطیل محدودیت‌هایی طبق مصوبات ستاد ملی، اجرا می‌شود.

استاندار گیلان بیان داشت: همچون روزهای نخست که مسئولان و رسانه ها بر لزوم اجتناب از سفرهای غیرضروری تاکید داشتند ، امروز هم لازم است اعلام کنیم وضعیت استان، قرمز است و سفر به قصد تفریح به استانی با این شرایط ، منطقی نیست.

دکتر زارع در بخش دیگری از سخنانش به تجربه موفق برگزاری کنکور کارشناسی ارشد و دکتری در هفته های اخیر مطابق با پروتکل های بهداشتی اشاره و بر ضرورت اعمال دقت و جدیتی بیشتر از آزمون های قبلی برای کنکور سراسری تأکید و اضافه کرد: در خصوص برگزاری این آزمون که از ۲۹ مردادماه آغاز می شود؛ باید رعایت توصیه بهداشتی برای حفظ سلامتی داوطلبان و خانواده های آن مورد توجه باشد.

وی گفت: مدارس نیز از 15 شهریورماه بازگشایی می شوند و باید دستورالعمل فعالیت آنها برای سال تحصیلی جدید مورد توجه قرار گرفته و زیرساخت و بسترسازی برای استفاده از فضای مجازی برای آموزش توسعه یابد.

استاندار گیلان با بیان اینکه نمایندگانی از تمامی نهادها و دستگاه ها در ستاد استانی مقابله با کرونا عضویت دارند و تمامی مصوبه ها ، کارشناسی و بر اساس خرد جمعی است؛ یادآور شد: تصمیماتی که در جلسه های ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا اتخاذ می شود؛ به پشتوانه جلسه های متعددی است که کارگروه های ذیل این ستاد بر اساس نظرات کارشناسی بیان داشته اند .

وی با اشاره به تاکیدات رئیس جمهوری در جلسه قبلی ستاد ملی مدیریت کرونا بر لزوم برگزیدن مسیر اعتدالی برای جلوگیری از شیوع بیماری کووید 19 افزود: همواره باید دستورالعمل های بهداشتی به طور کامل رعایت شود.

نماینده عالی دولت در گیلان سبک زندگی جدید متناسب با شرایط کرونا را ناظر بر درک این مهم دانست و تاکید کرد: یکی از رسالت های رسانه ها بویژه در مقطع زمانی کنونی ، تولید فرآورده های متنوع برای تبیین این سبک زندگی و فرهنگ سازی آن در جامعه است که انتظار دارم شاهد تقویت این بخش باشیم.

دکتر زارع گفت: معتقدم در مواجهه با کرونا و برای مقابله با آن باید با تدبیر، حفظ اصول و احتیاط عمل و با همه توان فکری برنامه ریزی کنیم.

وی تاکید کرد: رعایت مصوبه های ستاد مقابله با کرونا ، نه فقط یک الزام ، بلکه به منزله قانون است که همگان باید آنها را رعایت کنند.

دکتر زارع گفت: وقتی از شهروندان انتظار پرهیز از حضور در اجتماعات، زدن ماسک، شستن دست ها ، خودداری از رفت‌وآمدهای غیر ضروری را داریم؛ در سویی دیگر؛ باید متولیان امر نیز نسبت به اجرای مصوبه های ستاد اهتمام جدی داشته باشند.

استاندار گیلان نظارت های کافی برای عدم نقض توصیه های بهداشتی در واحدهای صنفی را امری مهم خواند و گفت: رعایت نکردن شیوه‌نامه‌ها، تجاوز به حقوق شهروندان است.

وی عنوان داشت: تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا در حوزه های اداری، اصناف و عمومی برای الزام همگان بر اجرای قوانین ، مقررات و ضوابط بهداشتی و نیز تدوین سیاست های جلوگیری از گسترش ویروس کرونا بوده و  این مصوبات باید به دقت اجرا شود.

دکتر زارع با تأکید بر ضرورت تشدید نظارت ها گفت: طبق بررسی های صورت گرفته؛ پروتکل های بهداشتی در پاساژها و مراکز خرید، کمتر از متوسط اصناف و ادارات رعایت می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در شرایطی به ایام ماه سوگواری و عزاداری محرم نزدیک می شویم که طی نزدیک به شش ماه اخیر، بسیاری از مناسک و آیین های ملی و دینی ما ، شکل و ظاهری دیگر گرفته اما لازم است تصریح کنم هرگز ، ماهیت آن تغییر نیافته و نخواهد یافت.

وی ادامه داد: ارادت و عشق به ائمه هدی (ع) بویژه امام حسین و یاران فداکار آن حضرت در کربلا، تنها یک واقعه تاریخی نیست بلکه درس آزادگی و انسانیت است که باید همواره مورد توجه ما باشد.

دکتر زارع با اشاره به نشست هفته گذشته خود با نمایندگان هیات های مذهبی و مداحان استان خاطرنشان کرد: در این نشست بر ضرورت توجه به شیوه نامه ستاد ملی مقابله با کرونا درباره برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم و صفر تأکید و بیان کردم که برگزاری عزاداری های محرم با سلامت مردم منافاتی ندارد و با اجرای صحیح دستورالعمل های بهداشتی ، می توان آیین های ماندگار را در محرم امسال ثبت کرد.

وی با بیان این مطلب که مبلغان ، علما ، ائمه جمعه و جماعات و رسانه های جمعی به ویژه صدا و سیما در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی این مهم نقش اثرگذاری دارند ،گفت: انتظار دارم مراسم عزاداری محرم امسال با ارائه محتوای مناسب و نشان دادن جلوه هایی زیبا از عزاداری به سبک و سیاقی متناسب با شرایط امروز کشور در رسانه ملی ، مطبوعات و فضای مجازی برگزار شود تا برای سایر کشورهای اسلامی نیز الگو و نمونه باشد.

دکتر زارع بر لزوم استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای ارائه محتوای مناسب با ایام سوگواری محرم و صفر تأکید کرد.

استاندار گیلان روز خانواده و تکریم بازنشستگان را نیز تبریک گفت و با گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی اضافه کرد: این روز، روزی است که سلحشوران وطن و اسطوره های عرصه نبرد حق علیه باطل ، با سربلندی قدم به خاک کشور نهادند و عزت و افتخار ملی را به جهانیان نشان دادند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز