به‌ همت کانون گیلان صورت‌گرفت؛

روایت یک آسمان آزادگی، در ویژه‌برنامه «خاطرات پرواز»

۱۳۹۹/۰۵/۲۶ - ۱۲:۳۹:۰۸
کد خبر: ۱۰۴۴۷۱۹
روایت یک آسمان آزادگی، در ویژه‌برنامه «خاطرات پرواز»
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان آیین نکوداشت سی‌امین سال‌گشت ورود آزادگان سرافراز ایران اسلامی را با عنوان «خاطرات پرواز» برگزار‌کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛  این آیین با هدف روایتِ مقاوت آزادگان ایران اسلامی در دوران اسارت و بازنمایی حماسه‌آفرینی این اُسوه‌های صبوری برگزارشد.

مدیر‌کل کانون استان گیلان طی این ویژه‌برنامه که بر بستر فضای مجازی بصورت‌گرفت، سخنان خود را با ادای احترام به تمامی نقش‌آفرینان هشت‌سال دفاع‌مقدس، به ویژه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و آزادگان سرافراز آغاز‌کرد و این اُسوه‌های صبر و مقاومت را الگویی مناسب برای همگان و بازگشت آنان به وطن را شادی‌آفرین و غرورانگیز توصیف‌کرد.

اسفندیارضیائی هم‌چنین، آزادگان را نمادی از مظلومیت و عزت‌مندی حضرت زینب(س) دانست و نقش آنان در اوج‌گیری پرچم ایران اسلامی تا بلندای عزت و انسانیت را غیرقابل انکار خواند.

این مدیر‌فرهنگی درادامه سخنان خود «ساکنانِ‌آسمانِ‌آزادگی» را راویان صداقت و نمادی از ایثار و شکوه‌مندی ارزیابی و کودکان و نوجوان را به الگو‌پذیری از آزادگان و برافراشتن پرچم عدالت و آزادگی دعوت‌کرد.

برپایه این گزارش،  ویژه‌برنامه«خاطرات پرواز» با خوانش و اشتراک‌گذاری شعر، داستان و دل‌نوشته از سوی  مربیان و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادامه‌یافت و حاضران طی ارایه‌ی این آثار، تلاشی ویژه در به‌تصویر‌کشیدن نقش و جایگاه والای آزادگان و بیان مکنونات قلبی خود نسبت به یادگاران هشت‌سال‌دفاع‌مقدس داشتند.

این ویژه‌برنامه با اشتراک‌گذاری نماهنگ« فرهنگ آزادگی» همراه‌شد و درپایان نیز دست‌اندرکاران از حاضران برای همراهی با ویژه برنامه استانی گرامی‌داشت آزادگان سرافراز که پنج‌شنبه، سی‌ام مرداد ماه 1399 و درمحل سالن سینمای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت برگزار‌می‌شود، دعوت‌کردند.

بیست و‌ششمین روز از مرداد ماه، یادآور بازگشت آزادگان به میهن اسلامی در سال 1369 است و به‌همین مناسب نیز ویژه‌برنامه‌هایی در مراکز فرهنگی هنری و گروه‌های مجازی کانون پرورش فکری استان  برگزار‌می‌شود.

 

نظر شما