استاندار گیلان در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد؛

تولید محصولات با کیفیت و استاندارد، راه مبارزه با قاچاق کالاست / تشدید نظارت ها برای جلوگیری از قاچاق، زمینه فعالیت مطلوب بازرگانان را فراهم می سازد

۱۳۹۹/۰۵/۲۶ - ۱۳:۴۲:۵۶
کد خبر: ۱۰۴۴۷۶۰
تولید محصولات با کیفیت و استاندارد، راه مبارزه با قاچاق کالاست / تشدید نظارت ها برای جلوگیری از قاچاق، زمینه فعالیت مطلوب بازرگانان را فراهم می سازد
استاندار گیلان تولید محصولات با کیفیت و قیمت مناسب در داخل را راه مبارزه اصلی با قاچاق کالا خواند و گفت: کنترل و رصد واردات و صادرات کالا با هوشیاری هرچه بیشتر، علاوه بر تشدید نظارت‌های مستمر و هدفمند ، می‌تواند مسیر را برای فعالیت مطلوب‌تر بازرگان فراهم کرده و سد محکمی برای جولان دادن سوداگران قاچاق باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر ارسلان زارع پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در این خصوص اظهار داشت: قاچاق، بلایی بر جان تولید و اقتصاد کشور است که در کنار هدف گرفتن اشتغال، تولید و ترویج فرهنگ قانون گریزی، آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بسیاری در حوزه خانواده و جامعه دارد.

وی نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی، قضایی، تعزیرات گمرکات و دستگاه های اجرایی مرتبط را مبارزان خط مقدم مبارزه با قاچاق کالا عنوان و خاطرنشان کرد: کنترل و رصد واردات و صادرات کالا با هوشیاری هرچه بیشتر، علاوه بر تشدید نظارت‌های مستمر و هدفمند ، می‌تواند مسیر را برای فعالیت مطلوب‌تر بازرگان فراهم کرده و سد محکمی برای جولان دادن سوداگران قاچاق باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز، استفاده از ظرفیت‌های قانونی و امکانات موجود، منجر به حصول نتایج مثبت در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز می‌شود، گفت: در این راستا همراهی و همکاری دستگاه‌های عضو این ستاد و نیز فرمانداران در حوزه شهرستانی بیش از گذشته مورد انتظار است.

وی تشویق مردم برای خرید کالاهای تولید داخل و جلوگیری از ورود قاچاق را راهکاری موثر برای حمایت از بخش خصوصی دانست و افزود: اجرای طرح‌هایی که جزو سیاست ها و برنامه‌های راهبردی نظام و دولت برای ساماندهی این حوزه است، به طور قطع قاچاق کالا را سخت‌تر و محدودتر خواهد کرد.

استاندار گیلان توجه به تولید درون‌زا را اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و گامی موثر در تحقق شعار دست یافتنی جهش تولید عنوان و اضافه کرد: همواره تأکید داشته و دارم و مجدداً یادآور می‌شوم که راه مبارزه اصلی با قاچاق کالا، تولید محصولات با کیفیت و قیمت مناسب در داخل است و بر این مبنا باید تولیداتی با کیفیت، رقابتی و استاندارد عرضه کنیم.

وی ادامه داد: صادرات در سایه رقابت موفق، امکان‌پذیر است و باید بتوانیم محصولاتی را به بازارهای هدف صادر کنیم که از لحاظ کیفیت، قیمت و بسته‌بندی رقبا را پشت سر بگذارند.

دکتر زارع افزود: استفاده از ظرفیت رسانه‌ها، صدا و سیما و سازمان های مردم نهاد در جهت آگاهی بخشی و فرهنگ‌سازی می‌تواند برای تحقق اهداف پیش بینی شده و مبارزه با پدیده مذموم قاچاق، موثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: تحقق قانون مبارزه با قاچاق کالا مستلزم اراده جدی، هماهنگی و همکاری متولیان و مسئولان امر مبارزه با قاچاق و استفاده بهینه از ابزارهای تشخیص کالا و اجرای طرح برخورد است.

وی یادآور شد: اگر اجرای دقیق و مستمر طرح برخورد براساس ضوابط تعیین شده و دستورالعمل های ابلاغی و موظف کردن تولیدکنندگان، واردکنندگان، توزیع کنندگان و فروشندگان عمده و خرد باشد؛ به یقین ریسک قاچاق را بالا برده و اهداف قانون را محقق می‌کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز