در نشست با اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات با دکتر رمضانپور؛

لزوم حمایت همه جانبه دولت از خانه مطبوعات / اعتماد مردمی بالاترین سرمایه رسانه ها

۱۳۹۹/۰۵/۲۹ - ۱۲:۳۷:۲۴
کد خبر: ۱۰۴۶۴۳۶
لزوم حمایت همه جانبه دولت از خانه مطبوعات / اعتماد مردمی بالاترین سرمایه رسانه ها
نشست صمیمی ریاست شورای شهر با اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات گیلان برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ، در این نشست رییس شورای اسلامی شهر با تاکید بر اهمیت و جایگاه رسانه ها در فضای مدیریت شهری عنوان کرد: بر هیچکس پوشیده نیست که امروزه رسانه به عنوان یک اهرم تاثیرگذار می تواند در فضای مدیریتی نقشی محوری داشته باشد چون در دنیای ارتباطات امروز، رسانه پلی میان مسئولین و شهروندان محسوب می گردد.

 
دکتر احمد رمضانپور ادامه داد: با توجه به اینکه  استان گیلان یکی از قطب های رسانه ای در سطح کشور از لحاظ کمیت و تعدد فعالیت رسانه های مکتوب و مجازی محسوب می گردد فعالیت تشکیلاتی در این حوزه در قالب خانه مطبوعات امری مورد نیاز محسوب می گردد چرا که در این قالب نقاط قوت و ضعف به خوبی بروز کرده و شرایط موجود قابلیت اصلاح خواهد داشت.
 
وی افزود: جامعه رسانه گیلان مظلوم واقع شده است و احقاق حقوق فعالین عرصه رسانه که جزو شریف ترین اقشار محسوب می گردد رسالت خانه مطبوعات و وظیفه محوری این تشکیلات می باشد و بدنه دولت در استان موظف به حمایت از این نهاد صنفی می باشد.
 
رییس شورای اسلامی شهر رشت در ادامه ابراز داشت: با توجه به این مطلب که نسل های سوم و چهارم انقلاب نیز بیش از گذشته گان تمایل به حضور و فعالیت در عرصه رسانه دارند و این وظیفه خانه مطبوعات را سنگین تر از گذشته خواهد کرد و مدیران خانه مطبوعات باید با دیدگاهی وسیع و سیاست گذاری بلند مدت به بحث آموزش این جامعه به تخصصی ترین شکل ممکن و با تحصیل علم روز در این حوزه بپردازند و با خود پالایشی در راستای حفظ کیان این قشر گام بردارند چرا که حفظ اعتماد مردمی بالاترین سرمایه جامعه رسانه ای می باشد و کسب این مهم مستلزم ارائه صداقت و حقیقت به مخاطب می باشد.
 
رییس خانه مطبوعات استان گیلان نیز با بیان این امر که تشکیلات گیلان دارای یک خانواده و جامعه هدف هزار نفری می باشد و امروز ۳۰۰ نفر عضو رسمی دارد افزود: خانه مطبوعات در حال حاضر زیر نظر معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ طبق اساسنامه ابلاغی در حال عضوگیری می باشد و کلیه فعالیت های این بخش از طریق سامانه انجام می شود.
کریم خرسندی ادامه داد: کیفی سازی جامعه رسانه ای اولویت و هدف خانه مطبوعات می باشد و پالایش جامعه رسانه ای یکی از گزینه های مدنظر ما در این حوزه می باشد و اقدامات خوبی در این زمینه انجام گردیده است.
وی افزود: خوشبختانه و با تلاش خانه‌ مطبوعات سواد رسانه ای در گیلان در سطح قابل قبولی نسبت به وضعیت کشور می باشد و سعی گردیده رشد سرانه رسانه ای به صورت موازی با آموزش های مدنظر ارتقا یابد.
رییس خانه مطبوعات گیلان ابراز داشت: قریب به ۴۰۰ رسانه مجازی و مکتوب امروز در استان در حال فعالیت می باشد و ساماندهی این تعداد رسانه نیازمند حمایت های دولتی می باشد که متاسفانه به دلایل متعدد حداقل حمایت از خانه مطبوعات در استان صورت نمی گیرد  که این امر باعث ایجاد خلل در پیگیری سیاست های بلند مدت از سوی هیئت مدیره خانه مطبوعات گشته است.
امروز عمده مشکلات خانه مطبوعات را می توان دیون مالیاتی خانه مطبوعات و ترمیم بازسازی دفتر فرسوده این تشکیلاتدر مرکز استان می باشد که انتظار میرود شورای اسلامی شهر در این موارد به یاری این تشکیلات صنفی برسد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز