عاشورا یک فرهنگ است

۱۳۹۹/۰۵/۲۹ - ۱۳:۴۹:۱۵
کد خبر: ۱۰۴۶۴۸۳
عاشورا یک فرهنگ است
فرمانده انتظامی شهرستان رودسر گفت: عاشورا یک فرهنگ غنی آزادگی و دینمداری است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ سرهنگ "سید جلال‌الدین جوانمردی" در جلسه هماهنگی هیئت‌های امنا مساجد و تکایای رودسر که با حضور امام جمعه و جمعی از مسئولان در مسجد شهدای این شهرستان رودسر برگزار شد بیان داشت: ماه محرم ماه قیام و شهادت و احیای نهضت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفای آن حضرت است که با قیام خود نهضت جاویدان عاشورا را بنا نهادند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه عاشورا یک فرهنگ غنی آزادگی و دینمداری است افزود: یکی از اهداف عاشورا مقابله با انحرافات فکری و پلشتی‌های خرافی حاکم بر جامعه اسلامی بوده است.

وی با تاکید به نقش برجسته مردم در زنده نگهداشتن یاد و خاطره عاشورا تصریح کرد: از دلدادگان سیدالشهدا و محبان اهل بیت انتظار می‌رود تا با تأسی از مکتب بزرگ عاشورا و ترویج ارزش‌های راستین مکتبی و الهام گرفتن از سیره نورانی ائمه در نحوه عزاداری از اعمال منافی ارزش‌های اسلامی و انقلابی جلوگیری کنند.

سرهنگ جوانمردی مراسم ایام محرم امسال را متفاوت از سال‌های گذشته عنوان کرد و اظهار داشت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی هنگام عزاداری یک وظیفه همگانی است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی شهرستان رودسر با بسیج تمامی امکانات و نیروها در راستای تامین نظم و امنیت مراسم عزاداری از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کند گفت: توصیه می‌شود که مسئولان و خادمان هیأت‌های عزاداری، مساجد و دستجات به منظور صیانت از حقیقت فرهنگ عاشورا از انجام اعمال خرافی و دور از شأن اسلام که موجب وهن دین و ناهنجاری اجتماعی می‌شود جلوگیری کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان رودسر در پایان ضمن تشریح منشور پرپایی تکایای عزاداری و مراسم ماه محرم سال جاری خاطرنشان کرد: ویروس کرونا نمی‌تواند ذره‌ای از عشق مردم نسبت به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را کم کند و مردم فهیم ایران ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانند همیشه با عشق و شور حسینی خود حماسه‌ای جاودانه خلق می‌کنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز