اهدای ۱۷۰ بسته لوازم التحریر از سوی اوقاف به دانش اموزان بی بضاعت گیلان

۱۳۹۹/۰۶/۰۵ - ۱۰:۰۳:۴۸
کد خبر: ۱۰۴۹۸۴۱
اهدای ۱۷۰ بسته لوازم التحریر از سوی اوقاف به دانش اموزان بی بضاعت گیلان
در قالب اجرای مهر تحصیلی از سوی اداره کل اوقاف گیلان ۱۷۰ بسته لوازم تحریر و کمک آموزشی به دانش آموزان کم برخوردار استان اهدا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ حجت الاسلام ستار علیزاده اظهار داشت: همزمان با بازگشایی مدارس طرح مهر تحصیلی در سراسر کشور و گیلان اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: یکی از این طرح‌های اجتماعی سازمان اوقاف اجرای امینانه نیات موقوفات برای تامین کمک هزینه تحصیلی دانش‌آموزان بی‌بضاعت در قالب تهیه لوازم‌التحریر با عنوان طرح مهر تحصیلی است.

وی اظهار داشت: طرح مهر تحصیلی هر ساله در آستانه بازگشایی مدارس و با شناسایی دانش‌آموزان بی‌بضاعت از طریق مراجع ذیصلاح مانند آموزش و پرورش، موسسات خیریه و پرورشگاه‌ها و اداره بهزیستی اجرا می‌شود.

علیزاده افزود: در راستای اجرای مهر تحصیلی در سال 99، 170بسته لوازم التحریر و وسایل کمک آموزشی تهیه شده و در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان ساخت: 60 بسته متعلق به دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و 110 بسته متعلق به دانش‌آموزان دوره متوسطه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اظهار داشت: ارزش بسته‌های اهدایی 22 میلیون و 200 هزار تومان است.

وی گفت: این بسته‌ها از محل درآمد موقوفات منطبق با کمک به دانش‌آموزان بی بضاعت در چهار شهرستان رشت، آستانه اشرفیه، صومعه سرا و تالش تهیه شده است.

علیزاده اذعان داشت: موقوفات آقا سید جنید سیاهکوچه، میرمرادی و موقوفه سید جلال الدین اشرف(س) آستانه اشرفیه، ناصرقلی خان امجدالدوله، حاج صالح نویدی و آقا سید ابراهیم گوراب زرمیخ صومعه سرا، اسماعیل گواهی شهرستان تالش و عبدالعلی لنکرانی و ساداتی رشت از جمله موقوفاتی هستند که نیات مرتبط با کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت دارند.

 

نظر شما