فرهاد دلق پوش در دیدار با نماینده منتخب مردم لاهیجان و سیاهکل عنوان کرد؛

برای رفع مشکلات منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان آمادگی داریم

۱۳۹۹/۰۶/۱۵ - ۱۳:۳۲:۳۴
کد خبر: ۱۰۵۳۸۵۳
برای رفع مشکلات منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان آمادگی داریم
فرهاد دلق پوش در دیدار با نماینده مردم شریف لاهیجان و سیاهکل در محل سازمان صمت گیلان اظهار داشت: فعال سازی ظرفیت و مصوبه قانونی منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان و بهره مندی مردم آن منطقه از مواهب آن، می‌تواند اقتصاد لاهیجان را متحول نماید.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ رئیس سازمان صمت گیلان با اعلام آمادگی کامل برای رفع چالش ها و مشکلات پیش روی ایجاد منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان، عنوان نمود: افق و چشم‌انداز تصویب شده برای توسعه فعالیت‌های صنعتی با رعایت چارچوب و حفظ مواهب طبیعی و بدون صدمه به ظرفیت‌های خدادادی می‌تواند اشتغال جوانان و اقتصاد گیلان را اعتلاء دهد.

وی بهره مندی از پتانسیل و ظرفیت های قانونی نمایندگان سختکوش مردم در مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات و نیل به شکوفایی اقتصادی را تاثیرگذار دانست و گفت: ما همواره مترصد و پیگیر نشستی با مجمع نمایندگان برای بهره‌مندی از خرد جمعی و حمایت قانونی با هدف بهبود وضعیت در بخشهای مختلف صنعت، معدن و تجارت هستیم تا بتوانیم با همکاری مدیران عضو شورای هم خانواده، از تضارب افکار و هم اندیشی برای پیشرفت در امور استفاده نماییم و و نقطه نظرات و مطالبات نمایندگان پرتلاش استان را نیز بررسی و پیگیری نماییم.

دکتر دلق پوش همچنین در پاسخ به دغدغه نماینده منتخب لاهیجان و سیاهکل در خصوص توسعه صنعتی، پیشنهاد کرد: در این زمینه می‌توان در منطقه دیلمان با شناسایی محلی مناسب برای ایجاد صنایع تبدیلی و مرتبط با کشاورزی با هدف احداث شهرک صنعتی غیرآلاینده از ظرفیت های اقلیمی آنجا که سنخیت با فعالیت بومی آن منطقه و هماهنگی با سند آمایش سرزمینی هم داشته باشد، اقدام نمود.

رسول فرخی، نماینده منتخب مردم شریف لاهیجان و سیاهکل نیز در ادامه دیدار اظهار داشت: به دنبال حل و فصل کل مشکلات استان نیستیم ولی اگر بتوانیم دو مشکل از مشکلات عمده استان و شهرستان حوزه انتخابی را پیگیری و حل نماییم، مطلوب است.

 وی در ادامه اظهار داشت: پروژه‌هایی برای لاهیجان وسیاهکل قابل احداث است که زنجیره تامین و تولید آن از ابتدا تا انتها ایجاد شود و با اقلیم بومی سازگار و در مقابل تحریم‌ها نیز مقاوم باشد.

دکتر فرخی پالایش مشکلات واحدهای نیمه تعطیل و مشکل دار را خواستار شد و گفت : در قالب کمیته ای برای دسته بندی مشکلات واحدهای مستقر در شهرکهای صنعتی لاهیجان و سیاهکل لازم است اقدام شود تا شاهد پویایی بیشتر بخش صنعت و اشتغال در منطقه باشیم.

 

نظر شما