شهردار رشت مطرح کرد:

بررسی طرح افزایش ظرفیت کارخانه کود آلی از ۵۰۰ تن به ۱۰۰۰ تن

۱۳۹۹/۰۶/۱۹ - ۰۸:۳۰:۵۲
کد خبر: ۱۰۵۵۸۶۰
بررسی طرح افزایش ظرفیت کارخانه کود آلی از ۵۰۰ تن به ۱۰۰۰ تن
شهردار رشت از بررسی روش اجرا و مورد نیاز طرح افزایش ظرفیت شرکت کود آلی گیلان در سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور خبر داد و اظهار امیدواری کرد: ان شاالله اعتبار پیشنهادی جهت اجرا و تکمیل پروژه در سال ۹۹ به تایید و تصویب دولت برسد .

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ در نشستی با حضور دکتر راضی مدیر کل دفتر خدمات شهری و محیط زیست سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مهندس اوسط مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان، دکتر حاج محمدی شهردار رشت، مدیر عامل سازمان مدیریت پسماندهای گیلان، مشاور طرح و مدیر عامل شرکت کود آلی گیلان در سازمان همیاری ها و شهرداری های کشور برگزار شد موضوعات مربوط به مسائل فنی و اعتباری طرح افزایش ظرفیت شرکت کود آلی و نیز ساخت زباله سوز رشت مورد بررسی قرار گرفت.

در این ارتباط شهردار رشت توضیحاتی کامل ارائه کرد و گفت: در نشست چهار ساعته یاد شده، تصمیمات خوبی برای موضوعات مرتبط با مدیریت پسماندهای کلانشهر رشت اتخاذ شده است.

دکتر حاج محمدی  با اشاره به بررسی و تایید نهایی روش تخمیر هوازی و بی هوازی کمپوست حاصله از پسماندهای تر و تغییر روش از لین ترنر به ویندروترنر، گفت: به دلیل اینکه در کشور تجربه قبلی درباره روش لین ترنر وجود نداشت و با ترکیب پسماندهای تولیدی در شهرهای شمالی کشور نیز همخوان نبود، روش ویندروترنر که دارای سابقه و تجربه کافی در اکثر کارخانجات کمپوست فعال کشور است جایگزین آن گردید .

وی ادامه داد: روش ویندرو ترنر نیازمند فضای بیشتری برای تخمیر کمپوست است زیرا در این روش ۲۱ روز فرآیند هوازی و ۲۸ روز فرآیندهای بی هوازی جهت فرآوری کود مرغوب کمپوست مورد نیاز است .

دکتر حاج محمدی تصریح کرد: با افزایش ظرفیت از ۵۰۰ تن جدید علاوه بر سوله های تخمیر موجود ، هشت هزار مترمربع سوله جدید برای فرآیند بی هوازی و شش هزار مترمربع برای سالن های کود فاین، نصب دستگاه ها و تجهیزاتی که باید مستقر شوند، نیاز است.

شهردار رشت سپس تاکید کرد: برای اجرای این پروژه اعتبار ۱۰۶ میلیارد تومانی مورد نیاز است که به تایید دفتر خدمات شهری و محیط زیست سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور رسید و امیدواریم با سیر مراحل تایید قانونی و جذب این اعتبار در سال ۹۹ کارخانه کود آلی به ظرفیت مورد نیاز برسد .

دکتر حاج محمدی در این نشست به نحوه تبدیل ارز نیمایی و آزاد مربوط به شرکت تی تی اس، شریک تهیه و نصب تجهیزات زباله سوز رشت اشاره کرد و گفت: مقرر شد با توجه به اینکه جناب آقای دکتر نوبخت قرار است این هفته به استان گیلان سفر کنند، اسناد و مدارک مربوطه به مهندس اوسط مقدم معاون محترم استاندار ارائه شود و با دستور جناب آقای نوبخت نحوه استفاده از ارز نیمایی یا آزاد مشخص شود و هر دستوری که ایشان دادند، اجرا گردد.

وی همچنین با اشاره به اینکه دودکش کارخانه زباله سوز خارج از زمین مربوط به شهرداری بوده، گفت: مقرر گردید با جابه جایی دودکش کارخانه زباله سوز و تغییر در نقشه، این مشکل مرتفع گردد.

شهردار رشت در پایان با مفید و ارزشمند دانستن برگزاری این جلسه از همگان خواست تا با هم افزایی و همکاری، مصوبات این نشست را برای پیشرفت اجرایی پروژه های مدیریت پسماندها پیگیری کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز