مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان خبر داد :

حدود ۷۰درصد مخزن سد آیت الله بهجت شهر بیجار آبگیری شده است

۱۳۹۹/۰۶/۱۹ - ۱۳:۴۲:۰۷
کد خبر: ۱۰۵۶۱۴۳
حدود ۷۰درصد مخزن سد آیت الله بهجت شهر بیجار آبگیری شده است
رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان گفت: از ظرفیت ۱۰۵ میلیون متر مکعبی سد آیت الله بهجت شهر بیجار حدود ۷۰ درصد مخزن این سد آبگیری شده است .

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ، مهندس وحید خرّمی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان با اعلام این خبر گفت: کل ورودی آب به سد آیت الله بهجت شهربیجار در سال آبی جاری معادل ۲۴۳ میلیون متر مکعب می باشد که نسبت به سال آبی مشابه قبل که ۱۷۵ میلیون متر مکعب بوده، ۳۹ درصد افزایش داشته است.

مهندس خرّمی با اشاره به ذخیره ۷۱ میلیون متر مکعبی آب در مخزن سد آیت الله بهجت شهر بیجار، متوسط دبی ورودی این سد را به تاریخ هجدهم شهریور ماه سال ۱۳۹۹،  کمتر از یک متر مکعب بر ثانیه و متوسط خروجی آن را ۷ متر مکعب بر ثانیه اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان در پایان اظهار داشت: سد آیت الله بهجت شهر بیجار بر روی رودخانه زیلکی رود که آب بسیار مناسبی برخوردار است، احداث و با هدف تأمین آب شرب شهرهای مرکزی و شرق نزدیک گیلان واقع در شهرهای رشت، خشکبیجار، کوچصفهان، خمام، لشت نشاء، سنگر، آستانه اشرفیه، کیاشهر، لاهیجان، سیاهکل، لنگرود، کومله، شلمان، بندرانزلی و همچنین ۲۲۰ روستا در گیلان با مجموع ظرفیت ذخیره ۱۰۵ میلیون متر مکعب و میانگین آورد سالانه ۲۱۰ میلیون مترمکعب به بهره برداری رسیده است و در حال حاضر آب شرب ۷۰ در صد جمعیت شهری استان را تأمین می نماید.

شایان ذکر است سد آیت الله بهجت شهر بیجار، بلندترین سد ( CFRD )  سنگریزه ای با رویه بتنی در ایران است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز