عصر امروز رخ داد؛

بازدید رییس سازمان برنامه و بودجه کشور از قطعات شش و هفت خط ریلی رشت-انزلی

۱۳۹۹/۰۶/۲۰ - ۱۶:۱۸:۴۰
کد خبر: ۱۰۵۶۶۴۴
بازدید رییس سازمان برنامه و بودجه کشور از قطعات شش و هفت خط ریلی رشت-انزلی
رییس سازمان برنامه و بودجه و نماینده عالی دولت در استان عصر امروز(پنجشنبه) از قطعه های شش و هفت راه آهن قزوین- رشت - انزلی بازدید کردند و درجریان تکمیل این پروژه قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر نوبخت و دکتر زارع عصر امروز (پنجشنبه) از عملیات زیرسازی قطعه های شش و هفت راه آهن قزوین-رشت- انزلی بازدید کردند.

 قطعه شش به طول حدود 17کیلومتر و نیز قطعه هفت به طول افزون بر ۱۷ و نیم کیلومتر است که پیشرفت کار در قطعه های یادشده در بخش زیرسازی و روسازی 36درصد گزارش شده است.

در ادامه رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و نماینده عالی دولت در گیلان از روند اجرای پروژه کنارگذر انزلی بازدید کردند.

پروژه کنارگذر انزلی به طول حدود 17 کیلومتر که در قالب ۲ قطعه طراحی و اجرا شده ، هم اکنون بصورت کلی 51درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

با توجه به حجم حمل و نقل قابل ملاحظه کالا از بندر انزلی به عنوان مهمترین و بزرگترین بندر شمال کشور و به دنبال آن ترافیک بسیار متراکم در این منطقه ، ساخت کنارگذر اجتناب ناپذیر است اما کندی تامین مالی و نیز بناهای فنی گوناگون و پل های متعدد که ابعاد یکی از آنها 120 کیلومتر است، موجبات طولانی شدن روند تکمیل این پروژه را فراهم کرد.

 راه آهن رشت - انزلی به طول ۴۰ کیلومتر در ادامه مسیر راه آهن قزوین - رشت، مرکز استان گیلان را به بندر کاسپین متصل می کند که از نظر مبادلات تجاری و بازرگانی با کشورهای منطقه و نیز اروپایی ، ترانزیت کالا و بار دارای اهمیت ویژه ای می باشد.

بازدید از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان ، بازدید از روند اجرای فاز دوم مسکن مهر رشت و شروع عملیات بهسازی محور پیربازار- ضیابر از برنامه های صبح امروز رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و استاندار گیلان بود.

 همچنین عملیات ریل گذاری راه آهن رشت – کاسپین – انزلی و ساخت دوهزار واحد مسکن محرومان در استان با حضور دکتر نوبخت و دکتر زارع آغاز شد.

 

photo_2020-09-10_16-25-36

نظر شما
پرونده ویژه