استاندار گیلان در جلسه شورای برنامه ریزی گیلان عنوان کرد؛

لزوم توجه به مدیریت بهینه منابع / از ظرفیت اعتبارات ملی به‌درستی و بیشتر استفاده شود

۱۳۹۹/۰۶/۲۴ - ۱۰:۲۱:۳۰
کد خبر: ۱۰۵۸۲۴۰
لزوم توجه به مدیریت بهینه منابع / از ظرفیت اعتبارات ملی به‌درستی و بیشتر استفاده شود
استاندار گیلان بر لزوم توجه تمامی مسئولان به مدیریت بهینه منابع تأکید کرد و گفت: در کنار اعتبارات استانی، لازم است از ظرفیت اعتبارات ملی نیز برای شتاب در توسعه استان به‌درستی و بیشتر استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر ارسلان زارع در ششمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، تحقق عدالت اجتماعی را در گرو برنامه‌ریزی و تحقق اهداف برای رشد و توسعه اقتصادی دانست و انجام ماموریت‌ها و وظایف هدفمند دستگاه‌های اجرایی را بسترساز توسعه استان خواند و افزود: تلاش برای تعالی استان باید در راس برنامه ها و فعالیت های مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری منظم جلسات شورای برنامه ریزی و توسعه استان و کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان‌های گیلان ادامه داد: با وجود آنکه در توزیع اعتبارات عمرانی استانی نسبت به مدت مشابه سال قبل جلوتر هستیم، ولی لازم است نسبت به مبادله موافقت نامه ها، شتاب صورت گیرد.
 
استاندار گیلان سرعت عمل در انجام این مهم را مبنای تشویق دستگاه‌های اجرایی برای اولویت تخصیص ذکر و اضافه کرد: باید مدیریت بهینه منابع مورد توجه مدیران باشد.
 
وی بر استفاده مطلوب و شایسته از ظرفیت اعتبارات ملی نیز تاکید کرد و افزود: تمامی مسئولان پیگیر جذب اعتبار از وزارتخانه و سازمان های مربوطه باشند.
 
وی صرفه‌جویی در انجام هزینه ها را موضوعی عنوان کرد که همواره مورد تأکید است و گفت: تکمیل پروژه های نیمه تمام استان در اولویت است و باید پیگیری های لازم در خصوص دو موضوع اعتبارات و اشتغال به طور جدی انجام شود.
 
استاندار گیلان تعامل مدیران با یکدیگر را در تحقق اهداف موثر ذکر کرد و افزود: این هم افزایی در کنار همت مضاعف ، منجر به شتاب در ارائه خدمات بهتر به مردم و نیز آبادانی استان می شود.
 
 در ششمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان؛ توزیع بخشی از اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای سال‌جاری، بررسی پیشنهادات برای تعیین تکلیف ساختمان اداری میراث فرهنگی و گردشگری، سازمان اسناد و کتابخانه ملی و نیز ساختمانی برای استقرار بنیاد ایران شناسی شعبه استان و همچنین تعیین تکلیف منطقه گردشگری عسگرآباد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

نظر شما