استاندار گیلان در دیدار با رئیس سازمان بهزیستی کشور تأکید کرد؛

حمایت از خانواده‌های نیازمندان تحت پوشش بهزیستی گسترش و کمک هزینه های اقشار خاص افزایش یابد

۱۳۹۹/۰۶/۲۴ - ۱۱:۰۷:۲۰
کد خبر: ۱۰۵۸۲۸۱
حمایت از خانواده‌های نیازمندان تحت پوشش بهزیستی گسترش و کمک هزینه های اقشار خاص افزایش یابد
استاندار گیلان در دیدار با رئیس سازمان بهزیستی کشور، تأکید کرد که حمایت از خانواده‌های نیازمندان تحت پوشش بهزیستی، گسترش و کمک هزینه های اقشار خاص افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر ارسلان زارع در دیدار با دکتر قبادی‌دانا اظهار داشت: افراد بسیاری در حوزه‌های پزشکی، توانبخشی، درمان و توانمندسازی از خدمات متنوع اداره‌کل بهزیستی گیلان بهره می گیرند و بر این اساس اهمیت و حساسیت ارائه خدمات سازمان بهزیستی در این استان دوچندان است.

وی بر لزوم توجه به نیازمندی های گیلان در زمینه کمک هزینه های اقشار خاص تأکید و کمک هزینه درمان مددجویان و توانخواهان، کمک هزینه ترخیص و ارتقاء توانمندسازی فرزندان در مراکز و خانه های شبانه روزی، کمک هزینه ودیعه مسکن، کمک هزینه جهیزیه دختران مددجو ، آماده سازی شغلی زنان و توانخواهان برای اشتغال و توانمندسازی را از جمله این موارد ذکر کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین گسترش خدمات و حمایت به خانواده‌های نیازمندان در راستای کاهش آسیب زنان، کمک به گسترش و توسعه مراکز غیردولتی شامل مراکز روزانه و شبانه روزی توانخواهان، کمپ‌های اعتیاد، موسسات خیریه، کلینیک های مددکاری و ... در راستای پاسخگویی به جامعه هدف در قالب کمک بلاعوض، تکمیل پروژه‌های ساخت مسکن چند معلولیتی در استان، کمک هزینه سبد غذایی به خانواده های زنان سرپرست خانوار، هزینه بسته‌های حمایتی مستمر به توانخواهان و مددجویان در معرض آسیب ، تقویت و تجهیز گروه‌های همیار، کمک هزینه تعمیرات مسکن مددجویان و توانخواهان، تدوین برنامه راهبردی آسیب های اجتماعی (سند توسعه شفت)، را از دیگر نیازمندی های استان عنوان کرد.

دکتر قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز برای پرداخت بیمه سلامت مددجویان استان گیلان بدون سقف تعداد نفرات، کمک هزینه مستقل شدن فرزندان معرفی شده از استان به صورت متمرکز و الکترونیک ، کمک هزینه جهیزیه مددجویان برای استان گیلان و تکمیل پروژه مسکن دو معلول به بالا قول مساعد داد.

پرداخت هزینه ساخت مسکن در چارچوب تفاهم نامه با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به میزان آمادگی استان گیلان و ایجاد اورژانس اجتماعی در شهرستان سیاهکل تا پایان سال ؛ از دیگر مواردی است که رئیس سازمان بهزیستی کشور نسبت به انجام آنها قول قطعی داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز