فرهاد دلق پوش در پنجمین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی عنوان کرد؛

انجام بیش از ۴ هزار ثبت سفارش در گیلان

۱۳۹۹/۰۶/۲۶ - ۱۳:۲۱:۳۸
کد خبر: ۱۰۵۹۵۱۰
انجام بیش از ۴ هزار ثبت سفارش در گیلان
فرهاد دلق پوش با قدردانی از تلاش های صورت گرفته توسط بخش خصوصی و فعالان عرصه تجاری استان، اظهار داشت: رشد 45 درصدی صادرات در نیمه اول امسال، ماحصل تلاش بخش خصوصی و حمایت همکاران با تسریع در روند قانونی می باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ رئیس سازمان صمت گیلان گفت: در قالب کارگروه پایش کارت بازرگانی و کمیته اقدام ارزی؛ روند امور تجاری استان رصد میشود و کارت بازرگانی ۴۸ مورد که هیچ به تعهد خود عمل نکرده بودند و تعداد ۳۱ مورد دیگر که تا ۳۰ درصد به تعهداتش عمل کرده بودند به حالت تعلیق درآمدند.

فرهاد دلق پوش با بیان اینکه در ۵ ماه نخست امسال ۴هزار۴۵۷ ثبت سفارش در گیلان داشتیم افزود: رتبه یازدهم ثبت‌سفارش کالا و ماشین آلات در کشورهستیم و پاسخگویی به ثبت سفارش در گیلان به طور متوسط 4 روز می باشد که نسبت به میانگین کشوری بسیار مطلوب است .

وی سرعت عمل در پاسخگویی به ثبت سفارشات را یکی از عوامل توسعه صادرات گیلان دانست و تصریح کرد: ضروری است کلیه فعالان عرصه تجاری در سامانه اعتبارسنجی ثبت نام نمایند و پس از احراز صلاحیت می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند و این استعلامات به صورت سیستمی و برخط انجام می شود.

دبیر کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی گیلان در بخش دیگری از سخنان خود به صدور مجوز تشکیل و احداث پایانه صادراتی کشاورزی در سال ۹۹ اشاره نمود و گفت: با توجه به مجوز صادره و هماهنگی صورت گرفته سرمایه گذار هم آماده میباشد و مراحل اختصاص زمین برای این پایانه در حال پیگیری می باشد.

 رئیس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه گیلان به عنوان یک استان پایلوت محصولات کشاورزی است ادامه داد: تشکیل میزهای کالایی یکی از اهداف دیگری است که در راستای پیشبرد اهداف صادراتی و توانمند سازی محصولات استراتژیک استان نظیر؛ زیتون و بادام و چای پیگیر آن هستیم که قطعاً به تثبیت و تقویت این تولیدات در گیلان کمک می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز