از سوی سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت صورت گرفت ؛

انتخاب جمعی از هنرمندان گیلانی به عنوان " سفیر ترویج فرهنگ پسماند "

۱۳۹۹/۰۷/۰۲ - ۱۱:۱۰:۵۵
کد خبر: ۱۰۶۲۸۲۴
انتخاب جمعی از هنرمندان گیلانی به عنوان  سفیر ترویج فرهنگ پسماند
در دیدار مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت با جمعی از هنرمندان مطرح گیلانی و طی حکمی این هنرمندان به عنوان سفیر ترویج فرهنگ پسماند در بین شهروندان منصوب شدند .

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ محمد باقر بشر دانش مدیر عامل این سازمان در دیدار با هنرمندان گیلانی در خصوص عملکرد سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت اظهار داشت : وظیفه ی این سازمان جمع آوری و امحای زباله ها و پسماند شهر رشت است که همواره در طول سال و در شرایط مختلف به وظیفه ی ذاتی خود می پردازد.

وی به شرایط بحران شیوع کرونا در اواخر سال 98 اشاره کرد و گفت : از روزهای آغازین اوج گرفتن کرونا ، سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت به مدت 100 شب به ضدعفونی کردن شهر از ساعت 12 الی 5 صبح اقدام نمود تا از شیوع بیشتر ویروس کرونا که  از طریق اشیاء به انسان و همچنین فرد به فرد می شد پیشگیری نماید و بر این اساس تیم سازمان پسماند با همکاری آتش نشانی ،تمامی معابر و شارع عمومی نظیر پمپ بنزین ها ،داروخانه ها ، خیابان های اصلی و فرعی سطح شهر ، عابر بانک ها و نانوایی ها و ... را هر شب به مدت 7 ساعت ضدعفونی می کردند.

وی افزود : از آنجایی که شهرداری متولی بسیاری از فعالیت ها و خدمات روزمره در سطح شهر است مطمئناً مردم انتظارات بیشتری از این نهاد دارند و همین امر وظیفه ی ما را به عنوان سازمانهای خدمات رسان بیشتر می کند و در دوره ی شیوع ویروس کرونا نیز این وظیفه بسیار بیشتر مورد انتظار و توقع شهروندان بود .

وی ضمن آرزوی صحت و سلامتی برای مردم خوب استان و شهرستان گفت : با توجه به اینکه بحث ویروس کرونا همچنان ادامه دارد و رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم عزیز ضروری است سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت به خدمات خود در این زمینه نیز ادامه می دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم فرهنگ سازی در خصوص تولید زباله و تفکیک از مبدا اشاره کرد و گفت : متاسفانه روزی 600 تن زباله در رشت تولید می شود که به دلیل عدم تفکیک از درب منازل بیشتر این پسماندها به مرکز دفن زباله سراوان منتقل می گردد که این موضوع موجب آسیب های جدی برای طبیعت خواهد شد .

بشر دانش ادامه داد : در حال حاضر توسعه کارخانه کمپوست رشت و پروژه ایجاد زباله سوز در دست انجام است و انشاالله ظرف سه سال آینده این دو پروژه وارد مدار خواهند شد اما ما باید با فرهنگ سازی از تولید زباله بیشتر در شهر جلوگیری کنیم .

بشر دانش اضافه کرد : سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت برای ترویج فرهنگ تفکیک زباله از مبدا تا کنون با تهیه ی تیزرها و انیمیشن ها فعالیت های خوبی انجام داده اما این موارد کافی نیست و بر همین اساس در حال حاضر دست نیاز خود را به سوی هنرمندان گیلانی دراز کرده تا از طریق این عزیزان که جایگاه ویژه ای در بین مردم دارند بتواند موضوع فرهنگ سازی حوزه پسماند را ترویج دهد.

بشر دانش تاکید کرد : مطمئناً بحث های فرهنگی و بعضا نمادین بیشتر از فعالیت های عمرانی تاثیرگذارند و بهره گیری از ظرفیت های هنری برای نشر چنین موضوعاتی در بیشتر کشورهای دنیا مرسوم و متداول است.

وی خاطر نشان کرد : تفکیک از مبدا می تواند موجب اقتصاد پایدار شود و تشویق مردم به تولید زباله ی کمتر تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت .

وی در پایان گفت : زبان هنرمندان و چهره و بیان موثر آنان ،می تواند شهروندان را به بحث مشارکت شهروندی ترغیب نماید .

در ادامه " محمد عذرخواه " ،  " مجید پتکی " ، " مهرداد آبسالان " ، ، " آرش عشقی " ، " بیژن رحمتی لرد " و " نسرین بابایی " ، " سعید نعمتی " ، " اسماعیل حاجتی " ، " راحله رحیمی " و " امیر حامد " از هنرمندان گیلانی حوزه سینما ، تئاتر و موسیقی ضمن اعلام آمادگی به عنوان سفیران ترویج فرهنگ پسماند نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند .

در پایان حکم این هنرمندان به آنان اعطا شد.

33333

نظر شما