"با ورزش باراسل بیشتر آشنا شویم"

۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۰:۱۰:۱۸
کد خبر: ۱۰۶۵۲۱۵
با ورزش باراسل بیشتر آشنا شویم
مسوول کمیته باراسل هیات ورزشهای همگانی استان گیلان طی یادداشتی به معرفی این رشته ورزشی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ باراسل در دهه ۶۰ میلادی تو سط بوریس کنیاسف Boris Kniasof استاد باله پس از مهاجرتش از فرانسه به سوییس ابداع شد.زیرا بنایی را اجاره کرد که به خاطر قدیمی بودنش امکان نصب میله بار وجود نداشت.پس تصمیم گرفت تمرینات را روی زمین آموزش و به صورت خوابیده انجام دهد.پس از مدتی متوجه شد که زمین به اصلاح حرکات و رفع مشکلات استخوانی و صافی ستون فقرات انها بسیار کمک می کند.پس از او شاگردش انیتا کریستینا شروع به تدریس حرفه ای باراسل کرد.

Barre:میله

au:به

Sol:زمین

در سال ۱۳۷۳ خانم هنگامه امیدی که از شاگردان قدیمی کریستینا بوده است بعد از گذراندن دوره های باراسل نزد کریستینا به ایران باز گشت تا مردم ایران با معجزه ی باراسل اشنا شوند.

فواید این رشته:

باراسل ورزشی ریتمی،قدرتی،استقامتی و کششی است و چون همه حرکات به صورت خوابیده انجام می شود و چرخش ناهنجار تنه اتفاق نمی افتدوبه صورت مداوم بر روی عضلات نزدیک شونده و دورشونده ران ها کار می کند ،در نتیجه با کمترین اسیب به اصلاح بدنی و به حفط تناسب اندام کمک و سبب چربی سوزی در ناحیه شکم،پهلوها و ران ها می شود.

این رشته ازآبان ۱۳۹۷ توسط اینجانب (فتانه حسینی )  وارد استان گیلان شد و درکمیته باراسل هیات ورزشهای همگانی استان گیلان طی حکمی به ثبت رسید.

تهیه و تنظیم : فتانه حسینی

مسئول کمیته باراسل هیات ورزشهای همگانی استان گیلان

 

لازم بذکر است علاقمندان به این رشته جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به دفتر هیات و صفحه رسمی اینستاگرام هیات ورزشهای همگانی استان گیلان مراجعه کنند.

IMG-20200927-WA0035

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز