دردومین نشست شورای ارتباطات صنایع شیر ایران (پگاه ) مطرح شد ؛

فرهنگ سازی مصرف لبنیات در جامعه توسط رسانه ها / ایجاد فاز شیری دامپروری صنعتی مجموعه پگاه در گیلان با هدف تامین شیر مورد نیاز

۱۳۹۹/۰۷/۰۸ - ۱۷:۳۲:۰۸
کد خبر: ۱۰۶۶۱۹۷
فرهنگ سازی مصرف لبنیات در جامعه توسط رسانه ها / ایجاد فاز شیری دامپروری صنعتی مجموعه پگاه در گیلان با هدف تامین شیر مورد نیاز
در دومین نشست شورای ارتباطات صنایع شیر ایران ( پگاه ) که به مناسبت روز جهانی شیر مدارس و با حضور اصحاب رسانه در کارخانه شیر پگاه گیلان برگزار شد در خصوص فعالیت های این شرکت در حوزه های مختلف موارد مهمی عنوان شد .

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ در این نشست که با حضور " طهماسبی پور "  مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت صنایع شیر ایران ،  مهندس" غلامی " مدیر پخش سراسری منطقه 1 این شرکت ،دکتر" کوشکی "  مدیر کشت ، صنعت و دامپروری شرکت صنایع شیر ایران و مهندس " اسماعیل زاده " مدیر عامل شرکت پگاه گیلان و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد در ابتدا"  حمیدرضا طهماسبی‌پور"  مدیر روابط عمومی صنایع شیر ایران (پگاه) اظهار داشت : سعی کرده ایم که در بخش روابط عمومی صنایع شیر ایران تحولاتی ایجاد کنیم و نخستین گام آن تشکیل شورای ارتباطات است که اولین جلسه ی این شورا در تهران  و امروز دومین نشست این شورا در گیلان برگزار می‌شود.

وی افزود : 80 همکار رسانه ای عضو این شورا هستند و هدف ما فرهنگ سازی مصرف لبنیات در کشور است چون بر طبق آمار مصرف لبنیات در ایران بسیار پایین است و این شرکت با رویکرد سلامت محور تلاش دارد تا جامعه را به مصرف لبنیات برای کاهش میزان بیماری هایی نظیر پوکی استخوان ، ترغیب کند .

وی خاطر نشان کرد : امیدواریم با ارتباط دوسویه بتوانیم فرهنگ مصرف لبنیات را بسط و گسترش دهیم.

90 درصد مردم کشورمان از کمبود کلسیم رنج می برند / توسعه مصرف لبنیات در دنیا به معنی توسعه سلامت است

در ادامه جلسه " قدوسی " مدیرعامل صنایع شیر ایران که به صورت ویدئوکنفرانسی با اصحاب رسانه  به گفتگو می پرداخت ، اظهار داشت : شرکت پگاه قدمت دیرینه دارد در ابتدا با هدف توسعه سلامت دانش آموزان و توزیع شیر رایگان در مدارس کار خود را آغاز کرد و در دهه 40 به صورت رایگان بر طبق توافق ایران با سازمان یونیسف در مناطق محروم کشور به توزیع شیر پرداخت.

وی با اشاره به اینکه صنایع شیر ایران بنا به رسالت خود توسعه سلامت را در دستور کار قرار داده است، گفت : به دلیل مسوولیت اجتماعی که این شرکت دارد و به جهت سلامت مردم و دانش آموزان در کنار مدارس هستیم و بحث تحویل شیر به مدارس در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد و در چندین استان محروم در سال گذشته این امر صورت گرفت اما به دلیل شیوع بیماری کرونا و مجازی شدن آموزشهای مدارس در حال حاضر این بحث ملغی شده است .

قدوسی ادامه داد  از دولتمردان تقاضا می کنیم که توسعه فرهنگ مصرف لبنیات در جامعه را جدی بگیرند،بنا به آمار و ارقام  سن پوکی استخوان در خانم‌ها به ۴۰ - ۴۵ سال رسیده است و ۹۰ درصد از مردم ما نیز از کمبود کلسیم رنج می برند.

مدیرعامل پگاه با اشاره به اینکه استان گیلان یکی از استانهایی است که تمام فرآیندهای تولید محصولات لبنی از تولید تا مصرف دراین استان قرار دارد، اظهار داشت: کارخانه پگاه گیلان یکی از واحدهای خوب استانی صنایع شیر ایران در کشور می باشد .در گیلان برای بحث توسعه مجموعه پرورش گاو گوشتی را داریم و برای تامین و افزایش تولید شیر،  دامداری صنعتی گاو شیری ایجاد خواهد شد.

کره لاکتیکی و پنیر سیاهمزگی محصولات آتی شرکت پگاه گیلان برای عرضه به بازار استان

 در ادامه جلسه " موسی اسماعیل زاده"  مدیرعامل شرکت شیر پگاه گیلان با بیان اینکه  این شرکت با نماد" غگیلا " وارد بورس شده است ، گفت: برنامه ی پگاه گیلان برنامه ی توسعه ای است و در حال حاضر ۲۰ درصد از سهام پگاه گیلان به صورت عرضه اولیه وارد بازار بورس شده است .

وی خاطر نشان کرد : شرکت پگاه گیلان بزرگترین شرکت لبنی استان می باشد و در سال 99 چند محصول جدید را وارد بازار کرده است .

وی با اشاره به فعالیت های این شرکت عنوان کرد : 150 تن شیر به صورت روزانه به این شرکت وارد می شود و مورد ارزیابی قرار می گیرد و به جرات می توان گفت که شیرهای ورودی به این کارخانه کاملا سالم هستند و در صورت مشاهده هر گونه مشکل تانکرهای شیر تخلیه نخواهند شد  و عودت می شود.

وی اضافه کرد : بخشی از شیر مورد نیاز کارخانه از داخل استان تهیه و تامین می شود و بخش عمده از خارج استان با هزینه های حمل تامین می گردد و درصدد هستیم تا با ایجاد دامداری صنعتی گاو شیری ،عمده شیر این کارخانه را در گیلان تامین نماییم.

اسماعیل زاده تصریح کرد : مردم آسوده خاطر باشند که محصولات این شرکت بی عیب و نقص است و البته باید اذعان کنم که شرط نگهداری محصولات لبنی شرایط درج شده بر روی محصول است که اگر بدان صورت نگهداری نشود آسیب پذیر خواهد بود .

وی در خصوص ورت فعالیت این شرکت در ایام کرونا گفت : کارخانه پگاه گیلان بدون وقفه حتی د

ر دوران کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مشغول فعالیت بوده است.

مدیرعامل پگاه گیلان در مورد قیمت محصولات لبنیات نیز اظهار داشت : تمام قیمت‌ها بر اساس مصوبات ستاد تنظیم بازار تعیین می‌شود و به دلیل افزایش مصرف لبنیات در استان گیلان در شش ماهه نخست سال افزایش تولید داشته ایم.

اسماعیل زاده با بیان اینکه بدهی های این شرکت به دامداران به کمتر از سی روز رسیده است، گفت: این بدهی سال گذشته ۵۰ روز بود که به کمتر از ۳۰ روز رسیده است و هیچ بدهی معوقه به بانک‌ها نداریم و در خصوص معوقات پرسنل هم تماما پرداخت شده است.

وی با بیان این مطلب که دولت ارز واردات کره را برداشته است، گفت: ما بر اساس مصوبه تنظیم بازار تا یک ماهه آینده کره لاکتیکی سنتی را وارد بازار می‌کنیم و همچنین پنیر سیاهمزگی که محصول آشنا برای گیلانیان است به زودی وارد بازار استان می‌شود.

کار در حوزه تولید شیر در ایام مختلف متوقف نمی شود

همچنین در ادامه " حسین غلامی "  مدیر عامل شرکت پخش سراسری منطقه یک صنایع شیر ایران گفت: شرکت پگاه ۵ منطقه پخش در کشور دارد و استان گیلان، اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی و مازندران در یک منطقه قرار دارند .

وی گفت: این شرکت ۱۰۰۰ نفر پرسنل اعم از ستادی و عملیاتی و نیز ۴۰۰ الی ۵۰۰ تن محصولات را روزانه توزیع می‌کند و همچنین روزانه ۲۵۰ خودرو، پخش محصولات انجام می‌دهند و کار در حوزه شیر تعطیلی بردار نیست.

غلامی با اشاره به اینکه شیر محصول حساسی است، گفت: شیر اگر در شرایط مناسب قرار نگیرد حتما فاسد می‌شود و این بحث بسیار حساس است.

فاز نخست تولید شیر دامپروری صنعتی پگاه در گیلان افتتاح می‌شود

" روزبه کوشکی " مدیر عامل کشت و صنعت صنایع شیر ایران با اشاره به پتانسیل های استان گیلان در خصوص دامپروری گفت : داشتن منابع آبی در گیلان مزیت بزرگی است که بحث توسعه دامپروری را در این استان را مقدور می نماید.

وی با بیان اینکه تولید گوشت در دامپروری این مجموعه در حال انجام است ، عنوان کرد : بیش از  ۹۰۰ تن گوشت مورد نیاز کشور یک سوم نیاز علوفه‌ای گیلان و یک پنجم کاه و کلوش مجموعه توسط این بخش تولید می شود که ۳۰ نفر به صورت اشتغال مستقیم و ۲۵ نفر غیر مستقیم مشغول کار هستند.

وی با اشاره به اینکه دو استان از مزرعه تا مصرف فعال هستند، گفت: استان فارس و گیلان از جمله استان‌های در حوزه کشت و صنعت است. فاز شیری دامپروری صنعتی پگاه در روستای سیاه اسطلخ رشت با زیر بنای ۵۰ هکتار و هزینه ۹۰ میلیارد آغاز شده است که تا الان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در نظر داریم با راه اندازی فاز اول که تیر ماه ۱۴۰۰ خواهد بود و اتمام این پروژه بالغ بر ۴۰ تن شیر شرکت تامین خواهد شد.

 

نظر شما