مدیر‌کل کانون گیلان ؛

برنامه‌های هفته ملی کودک بر بستر‌فضای مجازی برگزار‌می‌شود

۱۳۹۹/۰۷/۱۰ - ۰۹:۵۹:۳۳
کد خبر: ۱۰۶۶۹۷۵
برنامه‌های هفته ملی کودک بر بستر‌فضای مجازی برگزار‌می‌شود
مدیر‌کل کانون استان گیلان گفت: ویژه‌برنامه‌های روزجهانی و هفته ملی کودک امسال با شعار «آینده را باید ساخت» از 12 تا 17 مهرماه 1399 برگزار‌می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛  اسفندیارضیائی با اشاره به این موضوع افزود: رنگ ‌و بوی عاشورایی و بهره‌گیری از فرصت‌های فضای مجازی، شاخصه‌‌ی ویژه‌برنامه‌‌های روزجهانی و هفته‌ی ملی کودک است که در تقارن با اربعین حسینی برگزارمی‌شود.

مدیر‌کل کانون استان‌گیلان درعین‌حال، ضرورت رعایت دستور‌العمل‌های بهداشتی و پرهیز از گردهم‌آیی را در راستای تبیین جایگاه و حقوق کودک برای افراد جامعه، مهم و حیاتی ارزیابی‌کرد و با اشاره به زیر‌ساخت‌های ایجادشده در این مجموعه‌ی فرهنگی اظهار‌کرد: شاهد برگزاری ویژه‌برنامه‌های این ایام بر بستر فضای مجازی خواهیم‌بود.

وی در ادامه به حرکت‌های فرهنگی کانون در روزجهانی و هفته ملی کودک نیز اشاره‌داشت و گشایش نگارخانه «آفرینش» در طبقه همکف اداره کل کانون استان گیلان در رشت را از جمله‌ی این برنامه‌ها عنوان‌کرد.

اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی در بستر فضای مجازی، فعالیت افزون‌تر انجمن‌های تخصصی کانون، حضور کارشناسان این نهاد فرهنگی در برنامه‌های مختلف صدا و سیما و بازدید از مراکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، ازدیگر برنامه‌های روزجهانی و هفته ملی کودک است که در سخنان ضیائی به آن اشاره‌شد.

این مدیر‌فرهنگی هم‌چنین، اهدای بسته‌های فرهنگی به کودکان مناطق کم‌برخوردار، شرکت اعضای کانون در برنامه‌ی رادیویی «شهربه‌شهر»، تجهیز کتاب‌خانه‌های مراکز فرهنگی هنری کانون در قالب طرح«تمیم» و همکاری گسترده با شهرداری و سازمان فرهنگی‌اجتماعی‌ورزشی شهرداری رشت، برای معرفی مرکز استان گیلان به‌عنوان شهردوستدار کودک را ازدیگر برنامه‌هایی دانست که در این ایام صورت‌می‌گیرد.

او درهمین حال از انتشار فراخوان «سپید‌بالان» با محوریت طراحی تمبر با همراهی اداره‌کل پست استان، تجلیل از کودکان برجسته درعرصه‌های مختلف و نمایش فیلم، تئاتر و نمایش‌های  خبرداد و افزود: تولید محتوا  و ارایه در سایت و صفحه‌های کانون و فعالیت در شبکه‌های مجازی با هشتگ بچه‌های_اربعین نیز در اولویت‌قرارخواهد‌داشت.

اودرهمین زمینه اضافه‌کرد: بازتاب هرچه‌بهتر فعالیت‌های این ایام از طریق رسانه ملی و نمایش آثار و دست‌آورد‌های اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از طریق نمایش‌گر و تلویزیون‌های شهری نیز ازجمله اهدافی است که از سوی دست‌اندرکاران و فعالان این عرصه دنبال‌خواهد‌شد.

ضیائی یک خبر خوب نیز برای علاقه‌مندان به کتاب و محصولات فرهنگی داشت و با بیان‌این‌که در نخستین روز از هفته‌ی ملی کودک شاهد راه‌اندازی سایت فروش اینترنتی تولیدات کانون پرورش فکری خواهیم‌بود، گفت: این محصولات طی هفته ملی کودک با 25 درصد تخفیف به دوست داران کتاب و محصولات فرهنگی عرضه‌خواهد‌شد.

او پایان سخنان خود را  به اهمیت هم‌گرایی و هم‌افزایی تمامی دستگاه‌های فعال در حوزه کودک و نوجوان اختصاص‌داد و از اعلام همراهی رسانه‌ها، صدا‌و‌سیمای و دیگر فعالان این عرصه برای غنی‌سازی ویژه‌برنامه‌های روزجهانی و هفته ملی کودک قدردانی‌کرد.

55555555

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز