به همت کانون استان گیلان؛

نخستین نگارخانه تخصصی کودک و نوجوان در رشت گشایش‌یافت

۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۱۳:۲۶:۵۲
کد خبر: ۱۰۶۹۵۴۲
نخستین نگارخانه تخصصی کودک و نوجوان در رشت گشایش‌یافت
نگارخانه «آفرینش» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان هم‌زمان با هفته ملی کودک در رشت به‌بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛  این نگارخانه  به  مساحت 180 متر مربع و اختصاص 120 میلیون تومان در طبقه همکف اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت افتتاح‌ شد.

آیین گشایش این نگارخانه صبح امروز با حضور و همراهی جبار کوچکی‌نژاد، نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی، محمد‌رحمتی، مدیر‌کل آموزش و پرورش استان گیلان و همسر شهید، علی ادبی‌محذب، از شهدای دفاع مقدس صورت‌گرفت.

این مراسم هم‌چنین با برنامه‌های متنوع فرهنگی همراه بود و اعضای کودک و نوجوان این مجموعه‌ی فرهنگی ضمن خوانش متن‌های‌ادبی و خیرمقدم به حاضران، اجرای برنامه‌ها را برعهده‌گرفته و تصویری روشن  از توان‌مندی‌های اعضای این  مجموعه به نمایش‌گذاشتند.

مدیر‌کل کانون استان‌گیلان نیز در این آیین از اهداف و اولویت‌های این نهاد در راه‌اندازی نخستین نگارخانه تخصصی کودک و نوجوان برای حاضران سخن‌گفت و تقویت زیرساخت‌های هنری استان را از جمله این هدف‌ها اعلام‌کرد.

اسفندیارضیائی هم‌چنین تشویق خالقان آثارهنری و ایجاد بستر‌های مناسب برای نمایش آثار مربیان و اعضای کودک و نوجوان را ازدیگر اهداف ترسیم‌شده در راه‌اندازی نگارخانه آفرینش عنوان‌کرد و این حرکت فرهنگی را فرصتی مغتنم  درجهت ارتقای کمی و کیفی آثار هنری آینده‌سازان دانست.

وی درهمین‌حال، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی، اجرای نمایشگاه مشترک با دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی فعال در حوزه فرهنگ را از فرصت‌های راه‌اندازی این نمایشگاه خواند و با اشاره به فراگیری ویروس کرونا و ضرورت بهره‌گیری از فرصت‌های مجازی گفت: طی آینده‌ای نزدیک شاهد برپایی نمایشگاه‌های مجازی با بهره‌گیری  از فضای مطلوب این نگارخانه خواهیم‌بود.

بازدید حاضران از نمایشگاه‌های دست‌آورد‌های اعضای مرکز فرهنگی هنری مجتمع کانون رشت و گفت‌و‌گوی میهمانان با اعضا و مربیان، ازبرنامه‌هایی بود که در حاشیه گشایش نگارخانه«آفرینش» صورت‌گرفت.

1

3

55566

56666

2

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز