افزایش مراکز افق کشور به یک هزار واحد

۱۳۹۹/۰۷/۱۷ - ۱۱:۵۷:۲۸
کد خبر: ۱۰۷۰۳۵۵
افزایش مراکز افق کشور به یک هزار واحد
نوروز پور اعلام کرد: تا پایان امسال تعداد مرکز افق در بقاع متبرکه کشور به یک هزار واحد افزایش پیدا می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ حجت الاسلام محمد نوروز پور،  مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه در سفر یک روزه به گیلان اظهار داشت: از جمله ماموریت های سازمان اوقاف و امور خیریه در حوزه بقاع متبرکه راه اندازی مراکز افق است.

  وی گفت: در سال 98، 200 مرکز افق در بقاع متبرکه راه اندازی شد و امسال با راه اندازی 800 مرکز دیگر، تعداد این مراکز افق به یک هزار واحد افزایش پیدا می کند.

نوروز پور خاطرنشان ساخت: مراکز افق، مراکز اجتماعی، فرهنگی و قرآنی هستند که فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه توسط آن انجام می شود.

وی افزود: در گذشته مراکز فرهنگی را در بقاع متبرکه داشتیم اما خدمات اجتماعی به دستور حجت الاسلام خاموشی، رئیس سازمان به این ماموریت ها اضافه شد.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام کرد: هر بقعه برای تبدیل به قطب فرهنگی باید معضلات و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی محیط پیرامونی بقعه را  شناسایی نموده و برای کاهش آن آسیب ها برنامه ریزی داشته باشند.

 وی با بیان اینکه امسال مراکز افق خوب درخشیدند، گفت: در بحث سیل در لرستان، گلستان، مازندران و خوزستان مراکز افق خیلی فعال بودند و در کمک به زلزله زدگان و مقابله با کرونا از میدان‌هایی بودکه مراکز افق خوب عمل کردند.

نوروزپور در ادامه گفت: با شیوع کرونا، بقاع متبرکه به ظاهر بسته شدند اما فعالیت اجتماعی این اماکن مقدس تعطیل نشد و خدمات به مردم مانند ضد عفونی معابر در شهرها و روستا و توزیع ارزاق و ملزومات بهداشتی انجام شد.

وی اظهار داشت: 217 امام زاده در سراسر کشور تولید ماسک داشتند که 15 میلیون قطعه ماسک تولید و توزیع شد و تولید این ماسک ها تا زمانیکه نیاز باشد ادامه دارد.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه در خصوص تهیه و توزیع بسته‌های کمک معیشتی، گفت: 250 هزار خانواده آسیب دیده از کرونا در سراسر شناسایی شدند و تاکنون چهار مرحله به همت مراکز افق بین این خانواده‌ها بسته‌های ارزاق توزیع شده و در دهه اخر صفر هم بسته کمک معیشتی به این عزیزان تقدیم می‌شود.

 وی همچنین یادآور شد: کار جدیدی که امسال در آستان امام زادگان اتفاق افتاد استقرار هیئت های مذهبی شاخص در بقاع متبرکه بود و با این طرح، فضای باز بیش از 500 بقعه متبرکه در اختیار هیئت‌های مذهبی گذاشته شد و مراسم مذهبی را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اجرا کردند.

نوروزپور همچنین از تخصیص پنج شماره کارت برای امامزادگان خبر داد و گفت: تا پیش از این خیرین و زائران برای اهدای نذورات باید به آستان امام زادگان مراجعه می کردند که اکنون و با توجه به شرایط حساس کشور از نظر شیوع کرونا این مشکل برطرف شده است.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: دوره های آموزشی هیئت امنای بقاع متبرکه هم که هر ساله به صورت حضوری در مشهد مقدس و مراکز استان‌ها انجام می‌شد، به صورت غیر حضوری و ویدئو کنفرانسی برگزار می‌شود.

بازدید از امامزادگان ماچیان رودسر، آستان سید جلال الدین اشرف آستانه اشرفیه، امام زاده اسحاق و ابراهیم شفت و امامزاده هاشم رشت از برنامه های سفر یک روزه حجت الاسلام نوروز پور بوده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز