رئیس سازمان صمت گیلان اعلام کرد:

صادرات گیلان ۳۹ درصد افزایش یافت

۱۳۹۹/۰۷/۲۱ - ۱۹:۲۱:۰۵
کد خبر: ۱۰۷۲۳۹۰
صادرات گیلان ۳۹ درصد افزایش یافت
فرهاد دلق پوش از صادرات ۴۴۶ هزار و ۴۲۴ تن کالا از گمرکات استان طی ۶ ماه گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ فرهاد دلق پوش از صادرات ۴۴۶ هزار و ۴۲۴ تن کالا از گمرکات استان طی ۶ ماه گذشته خبر داد و گفت: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۳۹ درصد افزایش نشان می دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه  این میزان کالا  ۲۶۳  میلیون و ۴۵۴ هزار و  ۳۸۶ دلار ارزش داشته است،  اظهار داشت: همچنین  صادرات این میزان کالا از  استان از لحاظ وزنی نیز ۲۸ درصد رشد داشته است.

وی افزود: همچنین طی ۶ ماه نخست امسال بالغ بر ۲۸۸ تن کالا با ارزش یک میلیون و ۱۵۰ هزار و ۵۶۰ دلار کالا به صورت چمدانی از گمرکات استان صادر شده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۹۶ درصد کاهش داشته است که علت این کاهش را کم شدن تردد مسافر به علت شیوع بیماری کرونا است.

دبیر کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان گیلان؛ عمده محصولات صادر شده از گمرکات گیلان را محصولات نباتی، محصولات معدنی(گچ، سیمان، سنگ ساختمانی، سنگ)، نساجی، پلاستیکی عنوان و تصریح کرد: این محصولات به کشورهای روسیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، افغانستان و عراق صادر شده است.

 وی بیان کرد: همچنین طی این مدت ۷۶۷ میلیون و ۹۵۰ هزار تن کالا به ارزش ۴۵۱ میلیون و ۷۸۳ هزار و ۹۶ دلار  به استان وارد شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان دهنده رشد ۵۸ درصدی در وزن و ۴ درصد ارزش را نشان می‌دهد.

دکتردلق پوش انواع غلات، حبوبات (نخود،  عدس و  ارزن)  گوشت، کنجاله سویا، روغن، کاغذ مقوا،  خمیر کاغذ، محصولات شیمیایی و ماشین آلات صنعتی را از جمله واردات عمده استان عنوان و تصریح کرد: این اقلام از کشورهای روسیه، قزاقستان، چین، آذربایجان، امارات متحده عربی، اوکراین، ترکیه  از طریق گمرکات استان به کشور وارد و ترخیص شده اند.

رئیس سازمان صمت گیلان همچنین به تعداد ثبت سفارش در استان طی شش ماه گذشته اشاره و بیان کرد: پنج هزار و ۱۷ ثبت سفارش نیز طی شش ماه نخست در استان انجام شده است که گیلان از این لحاظ رتبه نهم کشور را کسب کرده است.

 

نظر شما