استاندار گیلان در جلسه شورای مسکن استان عنوان کرد؛

طرح اقدام ملی مسکن، گامی اصولی در جهت کمک به اقشار نیازمند است / همکاری دستگاه‌های اجرایی برای بهبود وضعیت زیرساخت واحدهای مسکن مهر، به‌طور مستمر انجام شود / مسئولان، وعده‌های خود در جلسات را با جدیت پیگیری کنند

۱۳۹۹/۰۷/۲۳ - ۱۱:۰۳:۰۴
کد خبر: ۱۰۷۳۱۰۹
طرح اقدام ملی مسکن، گامی اصولی در جهت کمک به اقشار نیازمند است / همکاری دستگاه‌های اجرایی برای بهبود وضعیت زیرساخت واحدهای مسکن مهر، به‌طور مستمر انجام شود / مسئولان، وعده‌های خود در جلسات را با جدیت پیگیری کنند
استاندار گیلان طرح اقدام ملی مسکن را گامی اصولی در جهت کمک به اقشار نیازمند عنوان کرد و با تأکید بر تلاش مضاعف برای پیشتازی استان در اجرای این طرح ملی، گفت: لازم است همکاری دستگاه‌های اجرایی برای بهبود وضعیت زیرساخت واحدهای مسکن مهر نیز به‌طور مستمر انجام شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ دکتر ارسلان زارع پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در جلسه شورای مسکن که شماری از فرمانداران و شهرداران شهرهای مختلف استان نیز از طریق ارتباط تصویری حضور داشتند؛ با تاکید بر لزوم برگزاری منظم جلسات این شورا برای تامین زمین در راستای اجرای طرح اقدام ملی مسکن اظهار داشت: با وجود برخی تنگناها، 67 هکتار زمین به اجرای طرح مذکور اختصاص یافت.

وی انسجام بخشی به فعالیت های مرتبط با اجرای طرح اقدام ملی مسکن استان را مورد تأکید قرار داد و تحقق این مهم را در گرو برگزاری جلسات کارشناسی و تشکیل کمیته های تخصصی خواند و افزود: کمیته فنی در عرصه اجرا و تکمیل زیرساخت طرح اقدام ملی مسکن باید به‌طور مستمر برگزار شود.

دکتر زارع سهمیه ابلاغی استان در اجرای این طرح را 12 هزار و 392  واحد اعلام و تأکید کرد که گیلان با تلاش مضاعف و هم افزایی، جزو استان های پیشتاز در اجرای طرح اقدام ملی مسکن باشد و به اقشار متوسط و کم برخوردار که متقاضی دریافت این واحدها هستند،کمک صورت گیرد.

وی با تاکید بر تلاش دستگاه‌های اجرایی برای بهره‌برداری از پروژه‌های مسکن در نقاط مختلف استان تصریح کرد: شهرداران جهت صدور پروانه و مجوزهای حفاری باید همکاری مناسبی داشته باشند.

دکتر زارع به فاز دوم مسکن مهر رشت نیز اشاره و اضافه کرد: دو هزار و 840 واحد مسکونی این مجموعه، بین 60  تا 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که با همتی مضاعف می توان بخشی از آن را در سال‌جاری به بهره برداری رساند.

وی با تاکید بر همکاری همه دستگاه‌های اجرایی استان برای بهبود زیرساخت‌ها و اجرای پروژه‌های مسکن عنوان داشت: انتظار دارم مسئولان دستگاه‌های اجرایی، وعده های خود در جلسات را با جدیت پیگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای رفع برخی مشکلات، نیاز به تشکیل جلسه شورای مسکن نیست و بسیاری از موضوعات را می‌توان در کمیته ذیل شورا، بررسی و برای آنها چاره اندیشی کرد.

استاندار گیلان همچنین تأکید کرد که موضوعات حقوقی مربوط به پروژه های مسکن مهر تالش و آستارا در این شهرستان‌ها به طور ویژه پیگیری شود.

دکتر زارع همچنین به موضوع مطرح شده مبنی بر اختصاص زمین در ابتدای شهر رودبار برای احداث زندان اشاره و اضافه کرد: ورودی هر شهر، باید چشم انداز مناسبی داشته باشد بر این اساس؛ اداره کل راه و شهرسازی استان، مسئله یادشده را بررسی کرده و گزارشی در این خصوص ارائه دهد.

در این نشست فرمانداران و شهرداران آستارا ، انزلی، ماسال ، لنگرود ، صومعه سرا ، رودسر ، شفت، کیاشهر ، سیاهکل و تولم شهر از طریق ارتباط تصویری حاضر بودند.

همچنین گزارش های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان درخصوص مسکن مهر یک هزار و 712 واحدی انزلی، بنیاد مسکن استان درخصوص اجرای طرح اقدام ملی مسکن، شرکت های زیرساخت درخصوص پروژه مسکن مهر آستانه اشرفیه، رشت و آستارا و مدیر امور شعب بانک مسکن استان در مورد مشکل تسهیلاتی مسکن مهر آستارا و تالش ارائه شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز