استاندار گیلان در جلسه کارگروه آموزش و پژوهش و سیاستگذاری هفته پژوهش و فناوری استان مطرح کرد؛

استفاده‌ای بهینه از منابع محدود برای تحقق اهداف پژوهشی انجام شود / پژوهش‌ها در جهت رفع نیازمندی‌های استان صورت گیرد / رسانه‌ها، ظرفیت‌های پژوهشی گیلان را پررنگ تر از قبل معرفی کنند

۱۳۹۹/۰۸/۰۷ - ۱۳:۲۳:۵۵
کد خبر: ۱۰۷۹۴۶۳
استفاده‌ای بهینه از منابع محدود برای تحقق اهداف پژوهشی انجام شود / پژوهش‌ها در جهت رفع نیازمندی‌های استان صورت گیرد / رسانه‌ها، ظرفیت‌های پژوهشی گیلان را پررنگ تر از قبل معرفی کنند
استاندار گیلان با تأکید بر ضرورت استفاده بهینه از منابع محدود برای تحقق اهداف پژوهشی و اینکه تحقیقات صورت گرفته باید در جهت رفع نیازمندی های استان باشد، گفت: با توجه به شرایط کرونایی، لازم است ظرفیت‌های پژوهشی استان و نیز جایگاه گیلان در این بخش، از سوی رسانه ها بویژه صدا و سیما، پررنگ تر از سال های گذشته معرفی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر ارسلان زارع امروز (چهارشنبه) در جلسه کارگروه آموزش و پژوهش و سیاستگذاری هفته پژوهش و فناوری استان اظهار داشت: توسعه استان در گرو توسعه علمی است و این مهم نیز در سایه توسعه پژوهشی محقق می شود.

وی با یادآوری تأکیدات خود مبنی بر اینکه در پژوهش ها به موضوعات مهمی همچون تحقق شعار سال و نیز کرونا و پیامدهای آن در جامعه توجه جدی شود، ادامه داد: باید پژوهش ها در جهت تحقق اهداف و نیازمندی های استان، بهبود زندگی مردم و همچنین همسو با ارزش ها و مطالبات جامعه صورت گیرد.

دکتر زارع استفاده بهینه از منابع محدود را یک هنر خواند و افزود: برای رسیدن به اهداف بخش پژوهش باید از این منابع محدود ، استفاده ای بهینه شده و بر اساس این الگو، لازم است اولویت بندی در امر پژوهش را مد نظر قرار دهیم.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: علاوه بر ۴۵۲ میلیون تومان بودجه مصوب جهت اجرای۴۶ عنوان طرح پژوهشی که در سال گذشته مصوب شد ، ۱۵۲ میلیون تومان دیگر هم برای تکمیل آن مصوب می شود.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به تصویب طرح جامع شهرک علمی و فناوری در گیلان ، تلاش برای معرفی طرح ها و پژوهش های برتر استان در سطح ملی را امری ضروری خواند و گفت: باید بتوانیم سهم بیشتری از کمک های دولت در این بخش ، جذب و از فعالان بخش خصوصی در حوزه فناوری و پژوهش نیز حمایت کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از دستاوردهای پژوهشی مراکز دانشگاهی، تحقیقاتی و پژوهشی استان در جهت توسعه پایدار افزود: دستگاه های اجرایی استان تا پایان آذرماه امسال فرصت دارند نیازهای پژوهشی خود را به دبیرخانه کارگروه آموزش و پژوهش استان اعلام کنند.

دکتر زارع برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش در سالجاری به صورت مجازی را اقدامی شایسته خواند و ابراز امیدواری کرد که در سطح گسترده ای انجام شود.

استاندار گیلان ادامه داد: با توجه به محدودیت هایی که ویروس کرونا در کشور به وجود آورده ، استفاده از فضای مجازی برای معرفی ظرفیت پژوهشی استان باید مورد توجه باشد و رسانه ها بویژه صدا و سیمای مرکز گیلان نیز پررنگ‌تر از سال‌های گذشته ضمن تبیین جایگاه ارزشی پژوهشگران ، نسبت به معرفی جایگاه پژوهشی استان و پتانسیل های موجود در این بخش اقدام کنند.

دکتر زارع به موضوع برگزاری جشنواره دانش آموزی در سالجاری اشاره کرد و گفت: با در نظر داشتن محدودیت ها ، اداره کل آموزش و پرورش بکوشد این جشنواره در دهه فجر امسال برگزار شود.

در این جلسه گزارشی از روند اجرای طرح‌های پژوهشی دستگاه های اجرایی استان در سال جاری از سوی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ، گزارشی از برنامه های بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری استان از سوی رئیس دانشگاه گیلان و نیز پیگیری توافقات سفر معاون علمی رئیس جمهوری به گیلان از سوی رئیس پارک علم و فناوری استان بیان شد.

۲۵ آذرماه، در تقویم جمهوری اسلامی به عنوان روز پژوهش نامگذاری شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز