احیای تالاب انزلی یکی از مهمترین دغدغه های اجتماعی مردم شهرستان انزلی

۱۳۹۹/۰۸/۰۹ - ۰۹:۲۰:۲۴
کد خبر: ۱۰۸۰۰۷۶
احیای تالاب انزلی یکی از مهمترین دغدغه های اجتماعی مردم شهرستان انزلی
مدیرکل حفاظت محیط زیست به اتفاق رییس مجمع نمایندگان استان و همچنین فرماندار شهرستان بندر انزلی از تالاب انزلی بازدید و درخصوص راهکارهای مبارزه با گونه مهاجم سنبل آبی تبادل نظر کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ ساسان کفایی مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان با تایید این خبر گفت :  یکی از مولفه های مهم و حیاتی در  احیای تالاب انزلی مبارزه مستمر و فوری با رشد تصاعدی گونه مهاجم سنبل آبی می باشد که این مهم نیازمند تشریک مساعی همه مسئولین و دستگاه های ذیربط است.

کفایی افزود : برای پاکسازی نقاط آلوده  به گیاه مهاجم  سنبل آبی که در پهنه آبی تالاب رو به رشد است نیاز به بسیج عمومی و عزم همگانی داریم. 

در ادامه دکتر احمد دنیا مالی، رییس مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت  :متاسفانه تالاب زیبای انزلی به دلیل پسروی و کاهش تراز آب دریای خزر و رشد گیاهان مهاجم و غیر بومی نظیر سنبل آبی در وضعیت بدی قرار داشته که در این میان سکون نسبی و عدم جریان متعادل و طبیعی آب موجود در تالاب به رشد تصاعدی سنبل کمک می کند.

احمد دنیا مالی  با بیان اینکه احیای تالاب انزلی از مهمترین دغدغه های اجتماعی مردم شهرستان انزلی و کل استان است افزود: تالاب انزلی به عنوان یک مخزن بزرگ آب عمل می کند و مسلما کم آبی و تنش آبی این تالاب بین المللی بر کاهش و خشک شدن آب سفره های زیر زمینی منطقه تاثیر خواهد گذاشت.

 در ادامه بازدید مشترک از تالاب انزلی، مهندس اسماعیل میرغضنفری فرماندار شهرستان بندر انزلی اظهار داشت باید از ظرفیت‌های ملی و بین المللی در امر احیای تالاب استفاده کرد. اسماعیل میرغضنفری افزود کارهای اجرایی احیای تالاب باید با استفاده از ظرفیت تمامی دستگاه های ذیربط در حفاظت تالاب صورت گرفته، علاوه بر آموزش حاشیه نشینان تالاب و استفاده از شوراهای اسلامی و دهیاران درجهت فرهنگ سازی وایجاد عزم همگانی برای احیای تالاب کار متفاوتی انجام دهیم. .

 

image_2020_10_30-8_11_30_383_DvA

image_2020_10_30-0_18_26_392_F6L

image_2020_10_30-0_18_27_231_qgH

نظر شما