مدیرکل اوقاف گیلان؛

وضعیت بنای حرم خواهر امام مطلوب نیست

۱۳۹۹/۰۸/۰۹ - ۱۴:۱۴:۱۷
کد خبر: ۱۰۸۰۲۱۶
وضعیت بنای حرم خواهر امام مطلوب نیست
حجت الاسلام ستار علیزاده، در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه امروز گفت : حرم خواهر امام همچنان مظلوم مانده و وضعیت بنای حرم خواهر امام مطلوب نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ حجت الاسلام ستار علیزاده، در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه امروز( جمعه، 9 آبان) در مصلی امام خمینی (رحمه الله)  با محکومیت اهانت به پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) گفت: اهانت به رسول اکرم(صلی الله) و چهره نورانی و قدسی ایشان، جنگ نرم با خدا و دین خدا و همه خوبی ها و اساس عزت و کرامت بشری است.

مدیرکل اوقاف گیلان افزود: حرکت اخیر دشمنان به معنی آشکار سازی کینه دستگاه های سیاسی و فرهنگی غرب با مسلمانان و گناهی نابخشودنیست.

وی تاکید کرد: علت اهانت اخیر رئیس جمهور فرانسه، گرایش مردم دنیا و نخبگان به مکتب و اندیشه رسول خداست.

علیزاده با بیان اینکه در ماجرای اخیر وظیفه دلدادگان به پیامبر اکرم(صلی الله) سنگین است، افزود: باید از ظرفیت های موجود، زینبی استفاده نموده و همانطور که زینب(سلام الله) دشمنان را رسوا کرد، دشمنان پیامبر را رسوا کنیم.

وی در ادامه به دهه وقف اشاره کرد و گفت: از جمله نهادی های اقتصادی فرهنگی که حافظ کرامت انسانهاو خدمت آفرین است سنت حسنه وقف است.

مدیرکل اوقاف گیلان اعلام کرد:  از راههای تحقق شعارهای اقتصادی رهبر معظم انقلاب و اقتصاد مقاومتی، وقف است.

وی در ادامه گفت: از محل عواید موقوفات، طی یکسال گذشته پنج میلیارد تومان اجرای نیت شده است.

علیزاده با اشاره به اجرای طرح کشوری شمیم حسینی در گیلان در ایام محرم و صفر اضافه کرد: در اجرای این طرح به هیات های عزادارای از محل درآمد موقوفات استان در مجموع ۶۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اظهار داشت:  محرم و صفر امسال ۷۰ کاروان با عنوان حسینیه سیار در این استان راه اندازی شده است.

وی برگزاری کاروان های شادی را یکی از برنامه های اوقاف و امور خیریه در ولادت های مختلف از جمله ولادت امام زمان (عجل الله تعالی) برشمرد و گفت: ۵۳ کاروان شادی در مناسبت ها و ولادت های مختلف در این استان راه اندازی شده است.

علیزاده گفت: از دهه وقف سال گذشته تاکنون، 15 وقف جدید به مساحت پنج هزار متر مربع در گیلان به ثبت رسیده است.

وی از اخذ 100 سند مالکیت در سال جاری خبر داد و گفت: تنها یک فقره از این اسناد مربوط به زمینی با مساحت 500 هکتار و ارزش هزار میلیارد تومان است.

مدیرکل اوقاف گیلان همچنین به بسیج امکانات مراکز افق بقاع متبرکه شازه کرد و گفت: از ابتدای کرونا تاکنون 20 هزار بسته ملزومات بهداشتی و هفت هزار بسته کمک معیشتی بین نیازمندان توزیع و با راه اندازی 15 کارگاه تولید ماسک، 140 هزار ماسک تولید و توزیع شد.

وی با بیان اینکه گیلان از استانهای انقلابی و ولایی و سومین استان دارای کثرت امام زادگان است، افزود: دو تن از فرزندان بلافصل امام موسی کاظم(علیه السلام) در رشت و آستانه اشرفیه آرمیده اند.

 علیزاده با بیان اینکه رشت را باید شهر فاطمه اخری بنامیم، گفت:حرم خواهر امام همچنان مظلوم مانده و وضعیت بنای حرم خواهر امام مطلوب نیست.

مدیرکل اوقاف گیلان اظهار داشت: باید با یک حرکت انقلابی برای امام زادگان از جمله خواهر امام رشت، این آستانهای مقدس را به جایگاه واقعی خودشان برسانیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز