نخستین رئیس پلیس امنیت اقتصادی گیلان معرفی شد

۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۳:۳۰:۱۹
کد خبر: ۱۰۸۱۸۴۱
نخستین رئیس پلیس امنیت اقتصادی گیلان معرفی شد
معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان در مراسم معارفه نخستین رئیس پلیس امنیت اقتصادی گیلان گفت: یکی از ماموریت‌های جدی پلیس امنیت اقتصادی برخورد با اخلالگران نظام مالی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ سرهنگ "حسین حسن‌پور" در مراسم معارفه رئیس پلیس امنیت اقتصادی گیلان که در ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد با بیان اینکه وظیفه نیروی انتظامی تامین امنیت است اظهار داشت: در مقوله اقتصاد و تامین امنیت در این حوزه، پلیس براساس وظایف ذاتی خود با اقتدار در کنار قوه قضائیه برای ریشه‌کن کردن فساد اقتصادی تلاش می‌کند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه از سال 1380 مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در نامگذاری سال‌ها به مسائل اقتصادی توجه ویژه‌ای دارند افزود: امسال هم با توجه به نامگذاری سال "جهش تولید" همه دستگاه‌ها باید طبق منویات رهبر معظم انقلاب برنامه‌ریزی کنند.

وی افزود: پلیس امنیت اقتصادی به منظور مبارزه قاطع و دقیق با مجرمان اقتصادی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اضافه شدن ادارات مبارزه با جرائم اقتصادی و قاچاق کالا و ارز از پلیس آگاهی و پلیس گمرک، اداره اطلاعات و عملیات شروع به کار کرد.

سرهنگ حسن‌پور ماموریت‌های پلیس امنیت اقتصادی را مبارزه با اخلال در نظام اقتصادی، مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اختلاس، احتکار، اخذ تسهیلات غیرمجاز بانکی، تعدی ماموران به اموال دولتی، تقلب در پرداخت عوارض گمرکی، تبانی در معاملات دولتی، پولشویی، زمین‌خواری، ربا خواری، رشا و ارتشاء، فرار مالی و جرائم بورس اعلام کرد.

این مقام انتظامی با اشاره به فرمایشات فرمانده کل قوا (مدظله العالی) مبنی بر اینکه "بعضی خیال می‌کنند که برخورد با مفاسد اقتصادی، مخل امنیت اقتصادی است، این درست نقطه‌ی مقابل حقیقت است، برخورد با مفسد اقتصادی موجب امنیت است" تصریح کرد: یکی از ماموریت‌های جدی پلیس امنیت اقتصادی برخورد با اخلالگران نظام مالی است.

معاون هماهنگ کننده پلیس گیلان با بیان اینکه یکی از مطالبات شهروندان از نیروی انتظامی مقابله با قاچاق است اذعان داشت: پلیس امنیت اقتصادی گیلان با اسقرار در گمرک‌های انزلی و آستارا با ماموریت‌های مشخص به صورت قاطع و قانونی با هرگونه قاچاق برخورد خواهد کرد.

گفتنی است، در پایان این مراسم سرهنگ "ارحام عفت‌دوست" به عنوان اولین رئیس پلیس امنیت اقتصادی گیلان منصوب شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز