هوای مه آلود به هیچ وجه مناسب رانندگی نیست

۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۳:۳۶:۵۴
کد خبر: ۱۰۸۱۸۴۷
هوای مه آلود به هیچ وجه مناسب رانندگی نیست
رئیس پلیس راه استان گفت: هوای مه آلود به هیچ وجه مناسب رانندگی نیست و خطر تصادف را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ سرهنگ "جاور صفاری"در این خصوص گفت: با توجه به شرایط جوی در فصل پاییز و زمستان در بعضی از روزها و غالباً در ساعت‌های ابتدایی روز، رانندگان شاهد وجود مه هستند که رانندگی در این وضعیت جوی متفاوت و خطرناک است.

وی افزود: رانندگی در هوای مه آلود به مانند حرکت با چشمان بسته است زیرا در اثر مه غلیظ، تصاویر مبهم و فاصله نامعلوم شده و احتمال تصادف به شدت افزایش می‌یابد.

این مقام انتظامی بیان داشت: افراد در صورت امکان از رانندگی در شرایط مه آلود خودداری و زمانی هم که مجبور به این کار شدند با حداقل سرعت رانندگی کرده و استفاده از چراغ مه شکن و در صورت فقدان از چراغ جلو با نور پایین استفاده کنند.

سرهنگ صفاری ادامه داد: در صورت بخار کردن شیشه جلو از دستگاه تهویه خودرو استفاده شود و یا شیشه سمت راننده را مقداری پایین آورده تا بخار حاصله از بین رفته و مانع دید نگردد و با استفاده از چراغ‌ها و فلاشر حضور خود در جاده را به دیگران اعلام کنید.

رئیس پلیس راه استان گیلان در پایان اذعان داشت: رعایت سرعت مطمئنه، فاصله طولی، قرار دادن زمان بیشتر برای رانندگی و توجه به هشدارهای پلیس از مهمترین الزامات برای رانندگی در هوای مه آلود است.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز