آیت الله فلاحتی در دیدار مدیرکل و معاونان بیمه سلامت گیلان:

توجه به تغذیه مردم تبدیل به فرهنگ عمومی شود/ بهبود سلامت جامعه وجود اتاق اندیشه ورز را می‌طلبد/ متولیان سلامت جامعه امانتدار خوبی برای آیندگان باشند

۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۲:۱۴:۵۲
کد خبر: ۱۰۸۵۰۳۳
توجه به تغذیه مردم تبدیل به فرهنگ عمومی شود/ بهبود سلامت جامعه وجود اتاق اندیشه ورز را می‌طلبد/ متولیان سلامت جامعه امانتدار خوبی برای آیندگان باشند
نماینده ولی فقیه در گیلان خواستار بهبود تغذیه مردم در راستای ارتقای سلامت جامعه شد و گفت: توجه به سلامت به ویژه نوع تغذیه مردم باید تبدیل به فرهنگ عمومی شود.

به گزارش خبرگزاری برنااز گیلان ؛ آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار مدیرکل، معاونان، مدیران ستادی و روسای اداره های شهرستانی بیمه سلامت استان با تبریک ایام هفته بیمه سلامت اظهار کرد: تلاش بیمه سلامت برای حفظ سلامت مردم ارزشمند است.

وی، پیشگیری در عرصه سلامت را مقدم بر مبارزه عنوان کرد و افزود: فعالیت بیمه سلامت در راستای ایجاد سلامت در مردم است و طبق فرمایش مقام معظم رهبری “سلامت ارجح بر امنیت است” بنابراین بخش سلامت را باید جدی بگیریم.

امام جمعه رشت با تاکید بر توجه به نوع تغذیه مردم، بیان کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهل بیت(ع) مسائل تغذیه ای را رعایت می کردند.

آیت الله فلاحتی، خواستار بهبود تغذیه مردم در راستای ارتقای سلامت جامعه شد و تصریح کرد: توجه به سلامت به ویژه نوع تغذیه مردم باید تبدیل به فرهنگ عمومی شود.

وی با اشاره به اینکه راهکارهای بهبود و بهینه سازی سلامت جامعه وجود اتاق اندیشه ورز را می طلبد، خاطرنشان کرد: بیمه سلامت آنچه مربوط به سلامت جسم مردم است، را به عهده دارند.

نماینده ولی فقیه در گیلان یادآور شد: سلامت، اقتدار می آورد و کسی که قوت در سلامت ندارد نمی تواند به امور اجتماعی بپردازد.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه متولیان سلامت باید امانتدار خوبی برای آیندگان باشند، اظهار کرد: امانتداری و امین بودن بهترین گزینه برای تصدی مسئولیت ها محسوب می شود ضمن اینکه امین بودن برای همه ملت ها مهم است.

وی به شیوع بیماری کرونا در جامعه اشاره کرد و گفت: اکنون استفاده از ماسک در جامعه همگانی شده و کسانی که از ماسک استفاده نمی کنند هنوز به این باور نرسیدند خطر بیماری کرونا جدی است.

امام جمعه رشت، توجه به امر سلامت را بسیار مهم خواند و بیان کرد: اگر مردم مسائل بهداشتی را بیآموزند جامعه به جایگاه بالاتری می رسد.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه امیدوارم خدای متعال متولیان امر سلامت را در رسیدن به هدف سلامت مردم موفق بدارد، تصریح کرد: امیدوارم امانتدار خوبی برای نظام، مسئولان و مردم باشید.

نیمی از جمعیت گیلان زیر پوشش بیمه سلامت هستند

مدیرکل بیمه سلامت گیلان نیز در دیدار مذکور گفت: بیمه سلامت یکی از حوزه هایی محسوب می شود که در ایام کرونا و در راستای خدمت به مردم نقش بسیار موثری داشته است.

جمشید محمدی، نیمی از جمعیت گیلان را زیر پوشش بیمه سلامت عنوان کرد و افزود: بیمه سلامت با یک هزار و ۶۴۳ موسسه استان طرف قرارداد است و نسبت به تشخیص درمانی و بستری در بخش خصوصی و دولتی به بیمه شدگان خدمت ارائه می کند.

وی با بیان اینکه گیلان تعداد ۲ هزار و ۷۸۶ بیمار خاص دارد که هزینه درمانی آنها به صورت رایگان توسط بیمه سلامت پرداخت می شود، تصریح کرد: در ۶ ماه نخست سال جاری بیش از ۲۲ میلیارد تومان بابت هزینه های بیماران خاص که زیر پوشش بیمه سلامت هستند، پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان، یکی از دغدغه های بخش خصوصی، داروخانه ها و مراکز درمانی را پرداخت نشدن به موقع مطالبات آنها از طرف سازمان های بیمه گر در گذشته خواند و بیان کرد: در راستای تعامل بیشتر با موسسه ها و شرکای کاری بیمه سلامت و همچنین با پیگیری ها و همکاری خوبی که سازمان بیمه سلامت کشور داشته، بیش از ۲۲۲ میلیارد تومان از مطالبات شرکای کاری خود در بخش های خصوصی و دولتی توانستیم را پرداخت کنیم و امروز در پرداخت مطالبات طرف های قرارداد به روز هستیم.

محمدی به اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی در گیلان اشاره کرد و گفت: هدف از اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی حذف دفترچه های کاغذی است و جزو ۵ استان نخست در اجرای این طرح در کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه هر بیمار کرونایی حدود پنج میلیون تومان هزینه دارد، خاطرنشان کرد: چهار میلیون تومان از هزینه ها را بیمه ها پرداخت می کنند.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان به رتبه خیلی خوب این سازمان در اقامه نماز استان اشاره کرد و یادآور شد: خدمت و احترام به مردم را سرلوحه کار خود قرار دادیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز