مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان اعلام کرد:

میانگین بارش ۵۰ میلی متری باران در ۳۶ ساعت گذشته در گیلان

۱۳۹۹/۰۸/۲۳ - ۱۵:۴۷:۰۷
کد خبر: ۱۰۸۷۰۲۳
میانگین بارش ۵۰ میلی متری باران در ۳۶ ساعت گذشته در گیلان
مهندس وحید خرّمی با اعلام این خبر گفت : با توجه به اعلام هشدار سطح نارنجی از سوی اداره کل هواشناسی استان، جلسه ی مدیریت بحران با محوریت سیلاب در روز سه شنبه ۲۰ آبانماه سال جاری در شرکت آب منطقه ای گیلان برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان اظهار داشت : مقدمات اولیه مقابله با سیلاب در جلسه کمیته مدیریت بحران در شرکت آب منطقه ای گیلان به عمل آمد و ضمن هماهنگی با پیمانکاران مستقر در پروژه ها و خروج ماشین آلات از بستر رودخانه ها اطلاع رسانی و هماهنگی های لازم صورت گرفت.

وی افزود :  بیشترین بارش ۳۶ ساعت گذشته از ساعت ۱۸ عصر روز سه شنبه ۲۰ آبانماه   لغایت ۶ صبح روز پنجشنبه  ۲۲ آبانماه مربوط به  شرق ، مرکز و سپس غرب استان که در ایستگاه  شلمان لنگرود با بارش ۹۶  میلی متر با متوسط بارش بلند مدت ۸ درصد و سپس شهرستان  رشت  در ایستگاه سازمان آب با بارش ۸۸  میلی متر در حدود ۷ درصد بارش بلند مدت بوده است .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان تصریح نمود : بارش در دشت و کوهپایه های مرکز و شرق و غرب استان و ارتفاعات کرگانرود و دیلمان و رودبار  شدت زیادی داشته و در برخی ارتفاعات بالای ۲۰۰۰ متر ریزش برف و همچنین پیوسته نبودن ریزش ها باعث کاهش جریان رودخانه ها ی منتهی به این مناطق شده است .

مهندس خرّمی در خصوص وضعیت سیلابی بودن رودخانه های استان اعلام داشت : در حال حاضر جریان رودخانه ها ی غربی استان  کمی کاهش پیدا کرده و در شرق و مرکز  استان رودخانه های سیاهرود  در رشت ، شلمانرود شلمان و کلچال در لنگرود ، رودخانه شاخرز صومعه سرا و توتکی شمرود در سیاهکل افزایش و نیمه سیلابی و برخی سیلابی گزارش  شده است .

وی اشاره کرد ؛ بارش در مناطق غربی کم شده ولی در مناطق شرقی و برخی مناطق مرکزی استان همچنان ادامه دارد.

 

نظر شما