نماینده مردم فومن و شفت درمجلس:

رشد متوازن درگِرو حمایت از مجموعه‌های فرهنگی/ کانون نقش بنیادین در توسعه کشور دارد

۱۳۹۹/۰۸/۲۴ - ۱۳:۰۱:۱۵
کد خبر: ۱۰۸۷۴۴۹
رشد متوازن درگِرو حمایت از مجموعه‌های فرهنگی/ کانون نقش بنیادین در توسعه کشور دارد
توسعه متوازن کشوردر گِرو حمایت از کانون پرورش فکری به‌عنوان مجموعه‌ای است که نقشی بنیادین در تعامل با آینده‌سازان و شکل‌گیری آینده کشور ایفا‌می‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ خلیل‌بهروزی‌فر، نماینده مردم فومن و شفت درمجلس شورای اسلامی این سخنان را در دیدار با مدیر کل کانون گیلان اظهار‌کرد و با مهم‌برشمردن نقش این مجموعه در فرهنگ‌سازی و شکل‌گیری بنیان‌های فرهنگی جامعه‌گفت: ارتباط سازنده کانون با کودکان و نوجوانان، فرصتی ارزش‌مند‌ است که می‌تواند به تحقق اهداف نظام در حوزه فرهنگ کشور کمک‌کند.

بهروزی‌فر در همین ارتباط، به سخنان مقام معظم‌رهبری(مد‌ظله العالی) در آیین گشایش مجلس یازدهم اشاره و با مهم‌ توصیف‌کردن مقوله فرهنگ از منظر ایشان گفت: پرهیز ‌از بخشی‌نگری، نگرش‌های سیاسی و تقویت هم‌گرایی، لازمه دست‌یابی به رشد  فرهنگی محسوب‌می‌شود.

وی درعین‌حال، سیاست‌ مسوولان، به‌ویژه نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای را حمایت همه‌جانبه از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عنوان‌کرد با اشاره به اولویت‌های این نهاد در افزایش گستره‌ی فعالیت‌ها و خدمات‌رسانی به تمامی کودکان و نوجوانان ایران اسلامی افزود: برای  موفقیت روز‌افزون این مجموعه تلاش می‌کنیم.

مدیر‌کل کانون استان گیلان نیز سخنان خود را با اشاره به پیام مقام معظم رهبری(مد‌ظله‌العالی) و تاکید بر اهمیت سه ‌ضلع «امنیت»، «اقتصاد» و «فرهنگ» آغاز‌کرد و افزود: به‌روز‌رسانی قوانین و افزایش هم گرایی، نخستین گام برای پیشرفت همه‌جانبه و توسعه فرهنگی به‌شمار‌می‌رود.

اسفندیارضیائی در همین‌حال، به مولفه‌های رشد جامعه اسلامی پرداخت و با مهم‌ ارزیابی‌کردن تقویت  زیرساخت‌های فرهنگی و نگاه عمیق رهبرانقلاب اسلامی به این مهم اظهار‌داشت: توجه افزون‌تر مسوولان به برنامه‌ریزی، پیوست‌های فرهنگی و دقت در آمایش اداری دستگاه‌های فعال در حوزه فرهنگ، نقشی غیر‌قابل انکار در تحقق این اهداف ایفا می‌کند.

این مدیر فرهنگی هم‌چنین، از اهمیت عدالت فرهنگی و ضرورت خدمات‌رسانی به تمامی مخاطبان سخن‌گفت و با اشاره به  فعالیت‌ها و عملکرد کانون در این زمینه تصریح‌کرد: فعالیت  مراکز فرهنگی هنری ثابت، فراگیر، کتاب‌خانه‌های پستی، سیارشهری و روستایی و فعالیت‌های کانون زبان ایران گامی درهمین مسیر محسوب‌می‌شود.

همه‌گیری ویروس کرونا و نقش کانون در ارایه‌ی مناسب خدمات فرهنگی به مخاطبان، ازدیگر بخش‌های سخنان ضیائی بود و وی با اثر‌بخش‌خواندن این فعالیت‌ها در نشاط‌بخشی به کودکان و نوجوانان و پیش‌گیری از گُسست‌آموزشی گفت: این مهم، از اولویت‌های کانون است که در آینده با جدیت و در سایه تقویت زیرساخت‌ها دنبال‌خواهد‌شد.

بخش‌پایانی سخنان اسفندیارضیائی به پیشینه، ظرفیت‌های گسترده فومن و شفت اختصاص‌داشت  و وی با تبیین  و اهداف کانون در مسیر توسعه ‌فرهنگی این شهرستان‌ها گفت: راه‌اندازی کتاب‌خانه‌های سیار شهری و روستایی برای افزایش گستره فعالیت‌ها و خدمات‌رسانی به کودکان و نوجوانان مناطق روستایی و کم‌برخوردار، از اولویت‌های کانون است و در این مسیر نیازمند کمک‌های هرچه‌بیش‌تر مسوولان هستیم.

این نشست 24 آبان 1399 و محل اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت صورت‌گرفت.

 

نظر شما