دوره آموزشی ضابطین دادگستری برای محیط بانان گیلان برگزار شد

۱۳۹۹/۰۸/۲۶ - ۰۸:۵۴:۵۵
کد خبر: ۱۰۸۸۴۰۷
دوره آموزشی ضابطین دادگستری برای محیط بانان گیلان  برگزار شد
به منظورآشنایی بیشتر محیط بانان حفاظت محیط زیست گیلان با قوانین ، مقررات وضوابط قضایی دوره آموزشی ضابطین دادگستری با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان برگزار شد .

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ ساسان کفایی مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان با توضیح این مطلب  هدف از برگزاری این دوره آموزشی را آشنایی هرچه بیشتر محیط بانان با آیین دادرسی کیفری و وظایف ضابطین دادگستری در راستای انجام تکالیف و مأموریت های قانونی سازمان برشمرد.

وی اظهار داشت : محیط بانان به عنوان ضابط قضایی محسوب می شوند و نیروهای  یگان حفاظت محیط زیست باید در تمام  زمینه های کاری مرتبط با حفاظت و پایش محیط زیست  اطلاعات کافی داشته  و در  محل  انجام خدمت خود به عنوان یک منبع و مأخذ عمل نمایند.

کفایی با اشاره به اینکه سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان یک سازمان دولتی دستگاهی حاکمیتی محسوب شده و فرابخشی انجام مأموریت می نماید گفت :محیط بانان ضابطین خاص دادگستری محسوب می شوند و باید در بخش های مختلف در زمینه حفاظت و بهسازی محیط زیست، قوانین شکار و صید، آلودگی های زیست محیطی و تخریب زیستگاه ها آموزش های لازم را با قوانین جدید فرا گیرند.

در این دوره آموزشی که  مطالب توسط قاضی  خانی از دادگستری استان گیلان ارائه شد ، مباحثی شامل وظایف و حدود اختیارات ضابطین، فرآیندهای دادرسی در حیطه وظایف ضابطین، حقوق افراد متهم ، بزه دیده و شاهد در این فرآیند، مجازاتهای مقرر شده برای متخلفان، حقوق جامعه و عامه مردم، مجازات‌های عمومی و خصوصی، انواع جرائم و تخلفات و مجازات‌های ضابطین ارائه شد و محیط بانان حاضر در دوره  آموزش‌های لازم را فرا گرفتند .

لازم به ذکراست برای تمام محیط بانان  حاضر در دوره آموزشی، پس از شرکت در ازمون مربوطه کارت ضابط قضایی مورد تایید دستگاه قضایی صادر خواهد شد.

9

نظر شما