عصر امروز رخ داد؛

بازدید استاندار گیلان از اجرای طرح محله‌محور شهید سلیمانی در رشت

۱۳۹۹/۰۹/۰۴ - ۱۷:۳۰:۵۷
کد خبر: ۱۰۹۳۱۲۳
بازدید استاندار گیلان از اجرای طرح محله‌محور شهید سلیمانی در رشت
استاندار گیلان عصر امروز (سه شنبه) و همزمان با هفته بسیج، از روند اجرای طرح محله‌محور شهید قاسم سلیمانی در راستای مقابله با شیوع کرونا در یکی از مناطق شهر رشت بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر ارسلان زارع عصر امروز از روند اجرای طرح محله‌محور شهید قاسم سلیمانی در منطقه جماران شهر رشت بازدید کرد.

این طرح در راستای مقابله با شیوع کرونا و همه گیری بیماری کووید 19 با همکاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان و توسط گروه های مردمی بسیج به اجرا درآمده است.

استاندار گیلان همچنین به مناسبت هفته بسیج، از پایگاه مقاومت بسیج حر امام حسن مجتبی (ع) رشت و نیز اجرای طرح ویزیت رایگان پزشکی در این پایگاه مقاومت، بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدیدها در گفت وگو با خبرنگاران، با تبریک هفته بسیج، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بسیجی و قدردانی از کوشش های بسیج در راستای اعتلای آرمان های انقلاب اسلامی، گام برداشتن برای تحقق منافع ملی به دور از نگاه های سیاسی و نیز تلاش های جهادگرانه آنان در جریان مقابله با کرونا، یکی از عوامل موثر در انتقال این ویروس را ارتباط با بیماران، مبتلایان و کسانی که ناقل هستند ، عنوان و اظهار کرد: شناسایی این افراد و جداسازی آنان از سایرین در جامعه، از مهمترین راه های پیشگیری شیوع کروناست.

دکتر زارع با بیان اینکه برای ارزیابی افراد مختلف، نیازمند رصد و پایش هستیم، خاطرنشان کرد: در اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا و نیز غربالگری، استان گیلان پیشتاز بود و توانستیم با تحقق آن در کمتر از سه هفته، تاثیرات بسیاری در شناسایی، مداوا و جداسازی بیماران شاهد باشیم.

وی ادامه داد: بدلیل عادی انگاری برخی مبتلایان و افراد ناقل، طی ماه های اخیر شاهد افزایش تعداد بیماران در کشور و استان بوده ایم و بر این مبنا ،  مقرر شد رصد و پایش سراسری در قالب طرح شهید قاسم سلیمانی اجرایی شود.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح همه خانوارها تحت پوشش قرار می گیرند، گفت: در صورت بروز علائم و شناسایی، مبتلایان در کمترین زمان، به مراکز درمانی و بیمارستانی ارجاع می شوند.

استاندار گیلان اعمال مراحل بعدی برای مبتلایان همچون رعایت فاصله گذاری و قرنطینه را در قطع زنجیره انتقال ویروس و پیشگیری از شیوع بیماری تاثیرگذار دانست و اظهار داشت: این طرح همزمان با سراسر کشور از نخستین روز آذرماه اجرایی شده و در حال حاضر نیز روند خوبی دارد که امیدواریم حداکثر ظرف مدت یک ماه، این رصد و پایش انجام گیرد.

در اجرای طرح محله محور با عنوان شهید سلیمانی، حدود دو هزار و ۹۶۰ خانوار تحت پوشش پایگاه مقاومت بسیج حر امام حسن مجتبی (ع) رشت قرار دارند.

در جریان این بازدید؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و فرمانده سپاه استان نیز گزارشی از روند اجرای طرح محله‌محور شهید قاسم سلیمانی بیان داشتند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز