عضو هیات علمی دانشگاه؛

ایجاد جامعه ایمن مشارکت همگانی را می طلبد

۱۳۹۹/۰۹/۱۰ - ۰۹:۱۶:۳۴
کد خبر: ۱۰۹۵۸۹۵
ایجاد جامعه ایمن مشارکت همگانی را می طلبد
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، طی گفت و گویی، اظهار داشت؛ برنامه جامعه ایمن برنامه ای مستمر و دراز مدت برای پیشگیری از حوادث است و تحقق مطلوب آن نیازمند مشارکت تمامی آحاد جامعه است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر نازنین نوری متخصص طب اورژانس و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان  هم زمان با فرارسیدن روز جامعه ایمن در گفت و گویی اختصاصی با وب دا گیلان، اظهار  داشت: متخصصان طب اورژانس در صف مواجهه با بیماران حاد و حادثه دیده به ویژه در سانترهای تروما هستند و قطعا هر گونه اقدام برای بیماری که دچارمولتیپل تروما شده بسیار حیاتی است،  در این خصوص، وجود جامعه ایمن و همچنین رعایت فاکتورهای ایمنی که می تواند در کاهش این حوادث کمک کننده باشند برای متخصصان طب اورژانس، حایز اهمیت است.

وی ادامه داد: در دنیا مهمترین عامل بروز حوادث ومصدومیت ها، حوادث ترافیکی هستند که متاسفانه عواقبی چون مرگ ومیر، معلولیت ها، بیکاری، خسارت مالی و اشغال تخت های بیمارستانی را به همراه دارد.

این متخصص طب اورژانس تصریح کرد: حوادث ترافیکی علت های متفاوتی دارد و پیشگیری از آن مستلزم توجه به تمامی آن علت ها مانند وجود نقاط حادثه خیز در جاده، عدم رعایت مقررات توسط رانندگان ،نقص فنی خودروها ، فقدان آگاهی و ... است.

دکتر نوری با اشاره به اینکه حادثه در محل کار و آسیب های شغلی نیز تعداد زیادی از مراجعان پورسینا را به خود اختصاص می دهد ادامه داد: آسیب های دست شایعترین آسیب های بدن ناشی از شغل است که عمدتا کشاورزان و کارگران صنعتی با آن مواجهه هستند، همچنین سقوط از ارتفاع برای باغداران یا کارگرانی که بدون رعایت نکات ایمنی در مکان های مرتفع کار می کنند تروماهای جبران ناپذیری به ویژه در ستون فقرات ایجاد می کند.

 وی تاکید کرد: بر اساس پژوهش های انجام شده با حفظ  اصول ایمنی درصد قابل توجهی از این حوادث قابل پیشگیری هستند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تحقق مطلوب جامعه ایمن را مستلزم مشارکت همه آحاد جامعه دانست و خاطرنشان کرد: برنامه جامعه ایمن، برنامه ای مستمر و دراز مدت برای پیشگیری از آسیب، برای هر سن و جنس و محیط ها و موقعیت های گوناگون است و امیدواریم هر یک از ما با توجه به جایگاه حرفه ای و اجتماعی که داریم در تحقق این مهم تاثیرگذار باشیم.

این متخصص طب اورژانس گفت: با توجه به پاندمی کووید 19، علاوه بر تمام ملاحظاتی که برای حفظ ایمنی خود و دیگران مد نظر داشتیم باید اصولی همچون زدن ماسک، حفظ فاصله اجتماعی، شستشوی مکرر دست و عدم ترددهای غیرضروری را نیز رعایت کنیم.

وی در پایان سخنان خود یادآور شد: مسوولان دانشگاه، بیمارستان و همچنین کادر درمان تلاش می کنند تا شرایط ایمن در مراکز درمانی و بیمارستان ها فراهم نمایند لذا از مراجعه کنندگان نیز انتظار می رود با رعایت پروتکل های بهداشتی در این مسیر ما را همراهی نمایند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز