رِییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر داد؛

افزایش ۵۱ درصدی صادرات گیلان

۱۳۹۹/۰۹/۱۱ - ۱۰:۴۴:۵۴
کد خبر: ۱۰۹۶۵۸۳
افزایش ۵۱ درصدی صادرات گیلان
فرهاد دلق پوش از افزایش 51درصدی صادرات استان طی هشت ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ، رِییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اعلام این خبر افزود: طی هشت ماه گذشته در مجموع ۶۳۷ هزار و ۵۵۸ تن کالا به ارزش۳۹۴ میلیون دلار از گیلان صادر شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی ۳۶ درصد و ارزش دلاری ۵۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی عمده کالاهای صادرشده از استان را شامل محصولات نباتی، معدنی، صنایع غذایی، نساجی و تولیدات پلاستیکی عنوان و بیان کرد: این محصولات به کشورهای روسیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، افغانستان و عراق صادر شده است.

دبیر کارگروه صادرات غیر نفتی استان گیلان در ادامه با اشاره به واردات استان طی این مدت تصریح کرد: در این زمان یک میلیون و ۱۳۳ هزار و ۱۷ تن کالا شامل اقلام اساسی به ارزش تقریبی ۵۸۰میلیون دلار، محصولات شیمیایی، ماشین آلات صنعتی و قطعات آن از گمرکات استان به کشور وارد شده که از لحاظ ارزش دلاری یک درصد و از نظر وزنی ۴۴ درصد افزایش دارد.

دکتردلق پوش گفت: با توجه به آمار ترکیب کالایی در سال جاری عمده واردات از گمرکات  استان کالاهای اساسی از جمله غلات و نهاده‌های دامی، گوشت، روغن، کنجاله، سویا و خمیرکاغذ می باشد.

وی تصریح کرد:  این کالاها از کشورهای روسیه، قزاقستان، چین، آذربایجان، امارات متحده عربی، اوکراین، ترکیه و اکوادور به استان وارد شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان همچنین با اشاره به صادرات چمدانی از استان بیان کرد: طی هشت ماه گذشته افزون بر ۴۱۸ تن کالا به ارزش یک میلیون و ۶۷۳ هزار و ۵۲۰ دلار به صورت چمدانی از گمرکات استان صادر شده است.

گمرکات گیلان بعلت موقعیت راهبردی و ژئوپلتیک همواره از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده است و همواره یکی ازگمرکات پیشرو در ارائه رویه‌های نوین تشریفات گمرکی و مکانیزاسیون بوده ‌است.

 

 

نظر شما