"کم تحرکی علت مهم‌ بروز افسردگی در جامعه "

۱۳۹۹/۰۹/۱۳ - ۱۰:۴۶:۵۰
کد خبر: ۱۰۹۷۷۱۰
کم تحرکی علت مهم‌ بروز افسردگی در جامعه
ورزش در خانه به همراه اعضای خانواده علاوه بر تضمین سلامت اعضا ، باعث ایجاد صمیمت و نشاط بیشتری بین آنها می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ شیوع پاندمی کووید ۱۹ در جامعه امروز ، افزایش کم تحرکی  وفعالیت جسمانی منجر به بروز افسردگی و خمودگی در بین مردم شده است. در صورتیکه ورزش و تحرک عاملی برای پاکسازی بدن از سموم ، تولید انرژی وایجاد نشاط است.

 اما درکسانی که فعالیت بدنی کمی  دارند همه این موارد به طور چشم گیری کاهش می یابد.

در بررسی  ومطالعات اخیر ، ورزش یکی ازموارد کاهش دهنده سرطان سینه درزنان ، کاهش فشار خون و جلوگیری از پوکی استخوان است که این روزها ازبیماری های شایع درجامعه است.

برای حفظ  تراکم استخوان وشکل گیری استخوان های قوی تر حداقل ۳تا۴روز در هفته ورزش و فعالیت جسمانی توصیه میشود.

ازدیگر نکات حائز اهمیت دراین زمینه تاثیرات روحی ورزش است که    بطوریکه  مردم باشرکت در باشگاه ها ، سالن های ورزشی و پارکها وباانجام ورزشهای گروهی علاوه بر فعالیت جسمانی منظم با حضور در محیطی شاد و پرانرژی با   نشاط بیشتری همراه میشوند.

در این دوران باوجود پاندمی کووید ۱۹ و تعطیلی بسیاری از مراکز ورزشی و باشگاه ها خانواده ها به نوعی از ورزش وفعالیت جسمانی دور ماندند که با ورزش در خانه و پارک ها و حتی محل کار میتوان این معضل را مرتفع کرد.

ورزش در خانه به همراه اعضای خانواده علاوه بر تضمین سلامت اعضا ، باعث ایجاد صمیمت و نشاط بیشتری بین آنها می شود.

فرزندان باالگو برداری از  پدر ومادر خانواده به ورزش علاقه مند شده و از این ایام و پاندمی کووید ۱۹ به نوعی بعنوان فرصتی برای ورزش و فعالیت جسمانی بیشتر بهره میبرند.

با یک برنامه ریزی دقیق و البته ایجاد انگیزه در خانواده میتوان تا حد قابل توجهی دربرابر بسیاری ازبیماری ها ازجمله فشار خون ، پوکی استخوان ، چاقی مفرط و مخصوصاپاندمی کووید ۱۹ که این روزها دغدغه جهانی محسوب میشود، مصون ماند.

 

حال فدراسیون  ورزشهای همگانی با طراحی پویش های مختلف و باهمکاری رسانه ها ، شبکه های اجتماعی سهم بسزایی در ایجاد انگیزه و رغبت جامعه برای ورزش داشته بطوریکه امروز در کشور ، ورزشهای همگانی یکی از متولیان ورزش و نشاط در خانواده ها هستند.

مردم با دنبال کردن پویش ها و طرح های برجسته فدراسیون ورزشهای همگانی توسط هیات های استانی با فواید ورزش در این ایام بیشتر آشناشدند و آموزش های مجازی بااستقبال گسترده مردم مواجه شد.

لذا با طولانی تر شدن این ایام و معضل کم تحرکی و افسردگی مردم درجامعه امید است با تلاش و همت ورزشهای همگانی در سراسر کشور تاحد چشمگیری ورزش و فعالیت جسمانی در خانواده ها نهادینه شود تاشاهد جامعه ای سلامت محور وشاداب باشیم.

 

نوشین میربلوک

مسئول روابط عمومی هیات ورزشهای همگانی گیلان

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز