معاون استاندار گیلان خبر داد؛

استقرار ماشین آلات برفروبی و نیروهای امدادی در محورهای برفگیر گیلان

۱۳۹۹/۰۹/۲۲ - ۱۲:۴۵:۵۱
کد خبر: ۱۱۰۲۱۸۵
استقرار ماشین آلات برفروبی و نیروهای امدادی در محورهای برفگیر گیلان
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان از استقرار ماشین آلات برفروبی و نیروهای امدادی در محورهای برفگیر استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ علی اوسط اکبری مقدم در جریان سفر به تالش در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به آمادگی استان برای فصل زمستان و جلوگیری از بروز هرگونه بحران احتمالی ناشی از بارش برف در محورهای برفگیر اظهار داشت: در راهدارخانه‌های تمامی گردنه های برفگیر استان از جمله محور اسالم به خلخال ، سیاهکل به دیلمان و آستارا به اردبیل؛ ماشین آلات سنگین جهت برفروبی و بازگشایی مسیر مستقر بوده و به اندازه کافی شن و نمک در این پایگاه ها ذخیره شده است.

 وی خاطرنشان کرد: علاوه بر نیروهای راهداری ، در جهت جلوگیری از بروز هرگونه بحران، نیروهای جمعیت هلال احمر نیز در پایگاه های امدادی محورهای مواصلاتی استان مستقر هستند.
 
 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان از تهیه زنجیرچرخ و برخی اقلام مورد نیاز برای ماشین های سنگین راهداری استان خبر داد و گفت: به همه فرمانداران ابلاغ شده  که دهیاران و بخشداران باید در مدیریت بحران برف و یخبندان در مناطق روستایی و کوهستانی پای کار باشند .
 
اکبری مقدم تصریح کرد: بمنظور استفاده حداکثری از ظرفیت های استان در جریان بارش برف، با فعالان بخش خصوصی حوزه راه رایزنی های لازم صورت گرفت تا در صورت لزوم از ماشین آلات و ادوات آنها برای بازگشایی مسیرهای برفگیر استفاده شود.
 
 وی با اشاره به اینکه درحال حاضر هیچ یک از محورهای مواصلاتی استان مسدود نیست، از برگزاری رزمایش و رژه موتوری گروه های امداد و نجات جاده ای مجریان طرح زمستانه جهت سنجش آمادگی آنها در جریان بارش برف طی روز  آینده خبر داد و افزود: با آمادگی کامل و بهره گیری از تمامی ظرفیت ها، در تلاشیم تا زمستانی امن را به هم استانی های خود هدیه دهیم.
 
 وی همچنین به بازدید خود از اجرای طرح خط انتقال تقویت گاز چلوند اشاره و بیان کرد: این طرح از جمله طرح های بااهمیت در تالش و روستای تکی تازه آباد است؛ در جهت اثربخشی فعالیت های مربوط به این خط، در پی ارتقاء کلاس آن هستیم .
 
 معاون استاندار گیلان به مشکلات  حوزه حریم این خط انتقال و  دغدغه مردم در این خصوص اشاره کرد و گفت: این مساله طی رایزنی با مسئولان منابع طبیعی و فرماندار تالش مرتفع شد.
 
طرح زمستانه پلیس گیلان نیز با بکارگیری ۳۰۰ نفر از نیروهای این مجموعه در قالب ۴۸ تیم در کنار دیگر دستگاه های امدادرسان آغاز شده است

 

نظر شما