آغاز طرح زمستانی پلیس گیلان/ کاهش ۱۳ درصدی آمار جانباختگان ناشی از تصادفات

۱۳۹۹/۰۹/۲۴ - ۰۹:۲۹:۲۳
کد خبر: ۱۱۰۳۳۱۹
آغاز طرح زمستانی پلیس گیلان/ کاهش ۱۳ درصدی آمار جانباختگان ناشی از تصادفات
فرمانده انتظامی استان در مراسم رزمایش طرح زمستانی پلیس گفت: در 8 ماهه گذشته سال جاری آمار جانباختگان ناشی از تصادفات در گیلان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13 درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ سردار "عزیزاله ملکی" در مراسم رزمایش طرح زمستانی پلیس گیلان که با حضور تنی چند از مسوولان استانی و انتظامی در ستاد انتظامی برگزار شد اظهار داشت: طرح زمستانی پلیس تا 20 اسفند سال‌جاری ادامه دارد.

وی با بیان اینکه طرح زمستانی پلیس گیلان علاوه بر سه گردنه برف‌گیر اصلی استان در محور حیران، زندانه و الماس در سه محور کوهستانی سیاهکل به دیلمان، اشکورات و امام‌زاده هاشم به قزوین نیز اجرا می‌شود خاطرنشان کرد: با توجه به تجارب سال‌های گذشته طرح زمستانی پلیس گیلان در محور‌های جلگه‌ای استان نیز به صورت ویژه اجرا خواهد شد.

فرمانده انتظامی گیلان یکی از اهداف اصلی اجرای این طرح را مدیریت ترافیک و پایش تخلفات رانندگی با هدف کاهش جانباختگان ترافیکی قلمداد کرد و اذعان داشت: تسهیل در عبور و مرور و کنترل ایمنی وسایل نقلیه در کلیه معابر برون شهری در زمان تغییرات وضعیت جوی و بارش‌ها و مدیریت بر حوادث احتمالی ترافیکی با همکاری و هماهنگی سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوطه و اطلاع‌رسانی به‌موقع وضعیت راه‌های استان از طریق رسانه‌های جمعی از اهداف دیگر اجرای این طرح است.

این مقام ارشد انتظامی رضایتمندی حداکثری شهروندان از اجرای طرح زمستانی را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: پلیس و سایر دستگاه‌های متولی اجرای این طرح، خدمتگزاران مردم هستند و برای امنیت و آسایش هموطنان از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

سردار ملکی در ادامه نیروی انتظامی را یکی از دستگاه‌های مهم در کنترل و کاهش تلفات ویروس کرونا در جامعه عنوان کرد و گفت: ماموران انتظامی علاوه بر ماموریت‌های ذاتی خود در راستای مقابله با ویروس کرونا با اجرای محدودیت‌های تردد و فاصله‌گذاری اجتماعی نقش به سزایی در کاهش زنجیره انتقال این ویروس داشتند.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این رزمایش هماهنگی و هم‌افزایی دستگاه‌های مربوطه برای شناخت وظایف تعیین شده هریک از سازمان‌ها است خاطرنشان کرد: نتیجه این تعاملات و همکاری‌ها باید خدمت مطلوب به هموطنان باشد.

فرمانده انتظامی استان گیلان با تاکید بر حضور موثر دستگاه‌های متولی طرح زمستانی در محورهای برف‌گیر اظهار داشت: نیروی انتظامی در کنار سایر دستگاه‌های متولی این طرح در اجرای وظایف خود مصمم است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اطلا‌ع‌رسانی کامل در خصوص برف سال گذشته، در گیلان گفت: یکی از دلایل اصلی زمین‌گیر شدن خودروها در بارش‌های سنگین برف در سال گذشته اصرار رانندگان و مسافران برای ادامه به مسیر حرکت بود.

سردار ملکی با بیان اینکه در 8 ماهه گذشته سال جاری آمار جانباختگان ناشی از تصادفات در گیلان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13 درصد کاهش داشته است افزود: 34 درصد جانباختگان تصادفات در محورهای اصلی و 66 درصد آن در محورهای فرعی و روستایی رخ داده است.

فرمانده انتظامی استان گیلان در پایان با اشاره به کسب رتبه اول پلیس گیلان در حوزه پیشگیری و کسب رتبه سوم در حوزه کشفیات سرقت در 6 ماه گذشته سال‌جاری در سطح کشور تصریح کرد: پلیس در تامین و محافظت از نظم و امنیت شهروندان از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

گفتنی است در اجرای طرح زمستانی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، هلال احمر، اورژانس و فوریت های پزشکی، شرکت امدگران گیل شمال و امداد خودروی گیلان با پلیس همکاری و مشارکت دارند.

 

نظر شما