کرونا سوغات دورهمی های شب یلدا است

۱۳۹۹/۰۹/۳۰ - ۱۲:۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۱۰۶۶۲۹
کرونا سوغات دورهمی های شب یلدا است
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه به امید عید دیدنی سال ۱۴۰۰، یلدا دور همی بر پا نمی کنیم، کرونا را سوغات دور همی های شب یلدا عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه دورهمی‌های کوچک یلدا ، جان بزرگان فامیل را تهدید می‌کند و تدارک دورهمی شب یلدا تدارک مراسم فوت عزیزان ما است، اظهار داشت ؛  با توجه به خطر انتقال ‌ویروس کرونا دورهمی شب یلدا را ، برپا نمی کنیم .

دکتر آبتین حیدرزاده با تاکید بر اینکه به امید عید دیدنی سال ۱۴۰۰، یلدا دور همی بر پا نمی کنیم،  کرونا را  سوغات دور همی های شب یلدا ذکر کرد.

وی با بیان اینکه در شب یلدا به استقبال روزهای بلندتر سال می رویم ، اظهار داشت ؛  خوشی این روزها را با نرفتن به دورهمی های خانوادگی ، دوچندان کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه ادامه داد: امسال به دور از دور همی های شب یلدا ، در خانه می مانیم . در شب یلدا ، کرونا را به یکدیگر سوغاتی (هدیه) ندهیم، اگر می خواهیم سال ۱۴۰۰، والدین مان را دور سفره هفت سین ببینیم و آغاز سال نو را به آنها تبریک و شادباش بگوییم، دور همی های  شب یلدا را برپا نمی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دور همی های کوچک ،  بزرگترین سهم را در انتقال بیماری خانوادگی داشته ، تصریح کرد ؛ امسال شب یلدا در خانه می مانیم. تا  یلدایی که طولانی ترین شب سال است را به بزرگترین اندوه سال، تبدیل نکنیم.

دکتر حیدرزاده با اشاره به برگزاری دورهمی های شب یلدا  به صورت مجازی، اظهار داشت ؛ یلدا و برپایی آیین سنتی و باستانی برای همه خاطره انگیز است.اما امسال،به علت شرایط فعلی ( شیوع کرونا ) با خاطره ای متفاوت و از راه دور در کنار هم هستیم. تهدید جان بزرگان فامیل با دورهمی های کوچک رخ می دهد و تدارک دورهمی شب یلدا تدارک مراسم فوت عزیزان ما خواهد بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان حضور در اماکن سرپوشیده ، بدون تهویه هوا و به مدت طولانی را ، یکی از اصلی‌ترین راه‌های انتقال بیماری عنوان کرد و گفت ؛ ناقلان بیماری اگر به مدت طولانی در یک محیط سربسته و  بدون تهویه  باشند، حتی اگر از ماسک هم استفاده نمایند بعد از گذشت چند ساعت،  ویروس را به دیگران منتقل می‌کنند. 

دکتر حیدرزاده در ادامه  با تاکید بر اینکه اینکه امسال ایرانیان مراسم شب یلدا را به خاطر شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی متفاوت تر  از سال های گذشته برگزار خواهند کرد ، گفت : یکی از ویژگی های جشن باستانی شب یلدا، برپایی دورهمی های خانوادگی است اما توصیه های پزشکی این است که این جشن باستانی با پرهیز از حضور دسته جمعی،  برگزار شود.

وی در خاتمه یاد آور شد ؛  مسوولان  وزارت بهداشت ، شدیدا" نگران شیوع و گسترش موج دیگر کرونا بعد از دورهمی های  شب یلدا به خصوص، در مناطق سردسیر و شمالی کشور هستند.از این رو، از تمامی هموطنان عزیز می خواهیم تا دورهمی و تجمع خانوادگی را به حداقل رسانده و شب یلدای امسال را به صورت مجازی برگزار نمایند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز