آمادگی کامل راه آهن شمال ۲ برای مواجهه با جبهه بارشی و برودت هوا

۱۳۹۹/۱۰/۰۵ - ۱۳:۳۴:۰۷
کد خبر: ۱۱۰۹۳۳۴
آمادگی کامل راه آهن شمال ۲ برای مواجهه با جبهه بارشی و برودت هوا
مدیرکل راه آهن شمال ۲ گفت: پیرو هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر بارش گسترده نزولات جوی در استان گیلان، اداره کل راه آهن شمال ۲ در راستای مواجهه با شرایط اضطراری آمادگی کامل دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ غلامحسین ولدی اظهار داشت: کلیه تجهیزات و تاسیسات ایستگاهی و ماشین آلات سنگین راه سازی با حداکثر ظرفیت در طول شبکه ریلی راه آهن شمال ۲ آماده بکارگیری در شرایط بحرانی است.

وی افزود: تهیه تجهیزات برف روبی و یخ زدایی،همچنین تدارک وسایل گرمایشی و آذوقه خشک جهت نیاز احتمالی به پشتیبانی از قطارهای مسافری، در کلیه ایستگاه های طول مسیر از اولویت های این اداره کل به شمار می رود.

وی بیان کرد: ادوات و تجهیزات پاک سازی خط به منظور پیشگیری از انسداد خطوط ریلی در محور راه آهن شمال ۲ پیش بینی شده است.

مدیرکل راه آهن شمال ۲ ادامه داد: سکوی ایستگاه های مسافری به منظور سهولت در تردد به هنگام یخ زدگی مناسب سازی شده و انجام بازدید های ویژه فصل سرما از خطوط و ابنیه فنی و ناوگان ریلی به صورت مستمر در حال انجام است.

وی ضمن اشاره به تجهیز خودروی امداد و نجات به منظور پاسخگویی به نیازهای فوری در طول مسیر، خاطر نشان کرد: شهروندان محترم استان های گیلان و قزوین در خصوص سفر با ناوگان ریلی در حین بارش برف و باران نگرانی نداشته باشند.

ولدی ضمن اشاره به ارتقاء و به روزآوری سیستم های ارتباطی و مخابراتی اداره کل، تصریح کرد: ارتقاء موجودی مخازن جهت تامین سوخت مورد نیاز ناوگان و همچنین گرمایش ایستگاه های تشکیلاتی و طول مسیر صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: در جریان بحران برف بهمن ماه سال گذشته با جان‌فشانی های همکاران خدوم و ساعی راه آهن شمال ۲، طی سه روز قریب به چهار هزار نفر مسافر توسط ناوگان مسافری راه آهن شمال ۲ جابه جا شدند.

وی تاکید کرد: شیوه حمل و نقل ریلی به دلیل پیاده سازی اثربخش الزامات پدافند غیر عامل، سهم بی بدیلی در استمرار حمل و نقل در شرایط بحرانی داشته که مصادیق آن در سنوات قبل اطلاع رسانی شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز