استمرار اجرای طرح ممنوعیت تردد شبانه وسایل نقلیه/ اعمال قانون ۱۶۸هزار و ۴۵۳ دستگاه خودرو

۱۳۹۹/۱۰/۱۲ - ۰۹:۴۹:۲۰
کد خبر: ۱۱۱۳۱۳۵
استمرار اجرای طرح ممنوعیت تردد شبانه وسایل نقلیه/ اعمال قانون ۱۶۸هزار و ۴۵۳ دستگاه خودرو
فرمانده انتظامی استان از استمرار اجرای طرح ممنوعیت تردد شبانه وسایل نقلیه خبر داد و گفت: 168 هزار و 453 دستگاه خودرو به علت عدم توجه به محدودیت‌های تردد شبانه از ساعت 21 الی 4 صبح با جریمه 200 هزار تومانی در گیلان اعمال قانون شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دار "عزیزاله ملکی" در گفت‌وگویی اقدامات پلیس در اجرای طرح کنترل ترددها در محورهای مواصلاتی و همچنین برخورد با صنوف متخلف از اول اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا از یکم تا 8 دی‌ ماه سال جاری را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه در این مدت ماموران نظارت بر اداره اماکن پلیس امنیت عمومی از 16 هزار و 602 واحد صنفی در استان بازدید کردند افزود: ماموران با تذکر لسانی به 7 هزار و 195 واحد، 902 واحد صنفی متخلف را پلمب و برای 11 هزار و 410 واحد صنفی متخلف که شیونامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کردند نیز اخطار پلمب صادر کردند.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به اینکه برابر اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا، 52 درصد ابتلا به این بیماری مربوط به دورهمی‌ها است تصریح کرد: پلیس در اجرای محدودیت‌های جدید کرونایی، با نظارت بر نحوه فعالیت واحدهای صنفی منطبق با شیوه‌نامه‎های بهداشتی و انهدام باندهای احتکار و توزیع خارج از شبکه مایحتاج مردم مانند ماسک، مواد ضدعفونی کننده و ارزاق عمومی در مسیر حفظ امنیت و صیانت از سلامت جامعه گام برداشته است.

این مقام ارشد انتظامی از استمرار اجرای طرح ممنوعیت تردد وسایل نقلیه از ساعت 21 تا 4 بامداد خبر داد و افزود: همکاری و مشارکت مردم در اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا نقش بسیار مهمی در کاهش 40 درصدی بسترهای بیمارستان داشته است.

سردار ملکی با اعلام اینکه از ابتدای شروع این طرح و با مشخص شدن شهرهای قرمز، نارنجی و زرد، 3 هزار و 699 دستگاه خودرو متخلف به علت عدم رعایت قوانین وضع شده با جریمه یک میلیون تومانی اعمال قانون شدند اظهار داشت: 6 هزار و 255 دستگاه خودرو متخلف با جریمه 500 هزار تومانی و 168 هزار و 453 دستگاه خودرو نیز به علت عدم توجه به محدودیت‌های تردد شبانه از ساعت 21 الی 4 صبح با جریمه 200 هزار تومانی در محورهای ورودی و خروجی و همچنین معابر شهری اعمال قانون شدند.

وی تصریح کرد: ماموران در طول این مدت با تذکر به 45 هزار و 75 دستگاه خودرو متخلف از ورود 24 هزار و 704 دستگاه خودرو به استان ممانعت به عمل آورده‌اند.

سردار ملکی با اشاره به اینکه پلیس با آن دسته از رانندگانی که به قوانین و تذکرات ماموران انتظامی بی‌توجهی کنند، برخورد می‌کند بیان داشت: علاوه بر تامین امنیت و انتظام بخشی به بیمارستان‌ها و ارائه خدمات انتظامی به شهروندان، بیش از 6 هزار و 508 نفر نیز در قالب اکیپ‌های استقراری، مسئولیت نظارت بر ورود و خروج خودروها به شهرهای دارای محدودیت را برعهده دارند.

فرمانده انتظامی استان گیلان در پایان از همکاری بسیار خوب شهروندان با پلیس تقدیر و تشکر کرد و رعایت قوانین و مقررات و عمل به توصیه‌های بهداشتی را گامی مهم در کنترل بیماری کرونا دانست.

 

نظر شما