توسط معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد انزلی؛

مراسم بزرگداشت سالروز سردارشهید قاسم سلیمانی برگزار شد

۱۳۹۹/۱۰/۱۳ - ۱۲:۲۰:۱۲
کد خبر: ۱۱۱۳۷۲۰
مراسم بزرگداشت سالروز سردارشهید قاسم سلیمانی برگزار شد
مراسم بزرگداشت سالروز سردارشهید قاسم سلیمانی توسط معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد انزلی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر مهدوی معاون فرهنگی سازمان در ابتدای جلسه گفت: همه معاونین و مدیران سازمان گردهم جمع شدند تا یاد و خاطره سردار دلها را گرامی بدارند و اگر چه از پذیرفتن بسیاری بسیاری از دوستان به سبب شرایط کرونا در جلسه معذور بودیم و باید جلسا را با محدودیت برگزار میکردیم.

وی با تاکید بر اینکه هزاران مسئله را می توانیم از دیباچه زندگی سردار سلیمانی بیاموزیم گفت: در مسلخ عشق جز نکو را نکشند

روبه صفتان زشت خو را نکشند

وی در ادامه افزود: سردار دلها و بزرگمردی است که نه تنها در جبهه دفاع و ایثارگری فعال بود بلکه در مسائل اقتصادی کشور صاحب نظر بود و هم نقش موثری داشت اگر از ما بپرسند چه درسی از ایشان در حوزه فعالیت منطقه آزاد می گیریم با نگاه ویژه ای که ایشان به اقتصاد داشتند ما دریچه های بسیاری را می توانیم در مباحث مربوط به مناطق آزاد باز کنیم. چون ما هم مباحثمان، تجارت است. ما باید فرهنگ و اجتماع وگردشگری را هم برای خلق ثروت برای این استان در نظر بگیریم. همان گونه که سردار سلیمانی برای توسعه این کشور در مسیر پیشرفت گام بر می داشت ما هم در همین مسیر قدم و قلم می زنیم.

دکتر مهدوی خاطر نشان کرد: با توجه به ایام فاطمیه (س) باید به ابعاد متفاوت زندگی ایشان توجه کرد به طور مثال، قضیه فدک هم منشا اقتصادی داشت این گونه نیست که ما ائمه را فارغ از موضوع اقتصادی ببینیم حتی مقام معظم رهبری هم نگاه ویژه به مسئله اقتصادی دارند.

در ادامه جلسه احمدی سنگری نماینده مردم رشت در این جلسه گفت: احمدی سنگری:با شنیدن خبر شهادت سردار سلیمانی همه آمدند. دلهای همه نالان و چشمهای همه گریان شد حتی انان که هرگز سردارسلیمانی را ندیده بودند. پس از شهادت سردار سلیمانی، راه او تبدیل به مکتب سردار سلیمانی شدند.

وی در ادامه گفت: چرا سردار سلیمانی ماندنی شد؟ مطمئن هستیم همه با ید روزی برویم اما رفتن ما چگونه است این مهم است.

امام علی (ع) می فرمایند: چنان در بین مردم زندگی کنید که دغدغه داشته باشند مبادا شما را از دست بدهند.

چنان با مردم نشست و برخواست داشته باشید وقتی در بین آنها هستید همه خوشحال باشند و وقتی از بین آنها رفتید همه ناراحت شوند. مانند سردار سلیمانی که حتی  خیلی ها او را نمی شناختند ولی  افتخارشان این است که عکس او را برصفحه گوشی و پروفایل خود بگذارند.

احمدی افزود: ذکر ماباید این باشد که خدایا چنان کن که حرکت من خوابیدن و بیدار شدن من همه برای رضایت تو باشد. اگر این باشد ما تبدیل به سردار سلیمانی می شویم، شهید همت می شویم، حضرت امام(ره) می شویم. این قدر ساختمان مجلل بسازیم ،پول و ثروت جمع کنیمهمه باید نابود شود اما آن کس که مثل سردار سلیمانی زیست، مانند حضرت امام (ره) زیست تا ابد باقی است.چرا که ما در این دنیا توقف نکردیم برای همیشه این دنیا فرصت است چه خیلی بد باشیم، چه خیلی خوب باشیم باید از این قطار پیاده شویم می توانیم سردار سلیمانی شویم یا برعکس او شویم. می توانیم ماندگار شدن را انتخاب کنیم می توانیم فانی شدن را انتخاب کنیم.

احمدی سنگری با اشاره به جنایت های صدام در طول جنگ تحمیلی گفت: در ۸ سال دفاع مقدس فضای مجازی نبود وگرنه همین سربریدن ها و جنایت ها در ۸ سال دفاع مقدس هم بود. امروز با شمشیر سر می برند آن روزها با حلب سر می بریدند به ماشین می بستن می کشیدند زنده به گور می کردند مانند غواص های ما که چند سال اخیر پرده از راز این جنایت برداشته شد. آن زمان فضای مجازی نبود که تصاویر ان منتشر شود امثال سردار سلیمانی ها با آن شرایط جنگیدند و ماندگار شدند.

وی با ذکر حدیثی از حضرت زهرا(س) گفت بانوی گرانقدر می فرماید: "ای مردم، من دین را شناختم" ما هم باید تلاش کنیم دین را بشناسیم تا مبادا جای شهید وشیاد عوض شود. برای دین باید وقت گذاشت باید تبلیغ کنیم. همان کاری که سردار سلیمانی کرد.

احمدی در ادامه خاطر نشان کرد: اصلا انقلاب ما انقلاب آزادگی بود جبهه ما عاشورا بود رهبر ما همان نگاه امام حسین را دارد.آمریکایی ها فکر کردند با حذف سردار سلیمانی این نهضت حذف می شود اما این مکتب حدف شدنی نیست می بینید که همه دنیا میگویند " مرگ برآمریکا" مسلمان و غیر مسلمان همه شدن دنباله روی سردار سلیمانی انقلاب ما هرجا مقاومت کرد پیروز شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز