استاندار گیلان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مطرح کرد؛

طرح یاریگران زندگی برای همه اقشار جامعه اطلاع‌رسانی شود

۱۳۹۹/۱۰/۲۲ - ۰۹:۳۷:۲۱
کد خبر: ۱۱۱۸۷۴۸
طرح یاریگران زندگی برای همه اقشار جامعه اطلاع‌رسانی شود
استاندار و رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان با اشاره به اهمیت اجرای طرح‌هایی همچون یاریگران زندگی با هدف پیشگیری و آگاهی‌بخشی به جامعه در برابر آسیب اجتماعی اعتیاد، اطلاع رسانی این طرح را مورد تأکید قرار داد و گفت که لازم است از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد در توانمندسازی و اشتغال معتادان بهبود یافته، بیشتر استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر ارسلان زارع در نهمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این عرصه، بر لزوم آگاهی بخشی به جامعه در خصوص تهدیدات مواد مخدر و نیز تنویر افکار عمومی نسبت به نقش محوری مردم هم در پیشگیری و هم در عرصه مقابله با اعتیاد تأکید و بیان کرد: اطلاع رسانی به آحاد جامعه از طریق رسانه های مختلف، امری ضروریست.

وی آگاهی بخشی به تمامی سطوح جامعه به ویژه جوانان در حوزه اعتیاد را امری مهم خواند که در اجرای آن باید از تمامی ابزارها و ظرفیت ها استفاده شود.

استاندار گیلان تشکل های مردم نهاد را از بخش های اثرگذار در حوزه آموزش ، پیشگیری و مقابله با اعتیاد دانست و افزود: اجرای طرح هایی همچون یاریگران زندگی که هدف آن پیشگیری و آگاهی بخشی به جامعه در برابر آسیب اجتماعی اعتیاد است ، باید بیش از پیش برای آحاد جامعه به ویژه اولیای دانش آموزان اطلاع رسانی شود.

دکتر زارع با تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی گسترده در خصوص طرح یاریگران زندگی بیان داشت: لازم است طرح یاریگران زندگی بعنوان یک گفتمان مورد توجه قرار گیرد و همه آحاد و اقشار جامعه از نحوه و چگونگی آن آگاه باشند.

وی به محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا و الزامات رعایت توصیه های بهداشتی اشاره و خاطرنشان کرد: در شرایطی که امکان برگزاری کارگاه‌های آموزشی حضوری برای دانش آموزان در اجرای طرح یاریگران زندگی فراهم نیست، لازم‌ست از ظرفیت فضای مجازی در اجرای آن بهره مند شد ضمن آنکه سامانه شاد ، بستر مناسبی برای معرفی و اجرای طرح است.

وی تاکید کرد: باید تلاش شود تا با اجرای هرچه بهتر طرح مذکور و پیاده سازی اهداف آن ، در جشنواره ملی یاریگران زندگی از استان های برتر باشیم.

استاندار گیلان مقابله با اعتیاد را ازجمله موضوعات محوری مورد تاکید مسئولان نظام از جمله رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری خواند که در وقوع بسیاری از آسیب های فرهنگی و اجتماعی موثر است .

وی همچنین به اهمیت امر پژوهش و کاربردی کردن دستاوردهای حاصل از آن در جهت کاهش خطرات ناشی از اعتیاد و نیز مبارزه با مواد مخدر اشاره و اضافه کرد: در دانشگاه های استان، پژوهش های خوبی در حوزه اعتیاد و مقابله با مواد مخدر به انجام رسیده که باید از نتایج آن استفاده مطلوی صورت گیرد.

دکتر زارع اقدامات اداره کل بهزیستی استان در حوزه توانمندسازی و اشتغال معتادان بهبود یافته را یادآور شد و گفت که باید از ظرفیت تشکل های مردم نهاد برای توسعه این امر بهره مند شد.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به پیشتازی گیلان در بسیاری از امور ، بر لزوم استفاده از همه ظرفیت های موجود برای مقابله با اعتیاد و کاهش گرایش به مصرف مواد مخدر تا رسیدن به نقطه مطلوب تاکید و اظهار کرد: علاوه بر بهره گیری از ظرفیت های مردمی، باید از ظرفیت دهیاری ها و بخشداری ها در تحقق این مهم استفاده کرد.

وی استفاده از دستگاه های پیشرفته در گمرکات را با اهمیت دانست و با اشاره به میزان کشفیات مواد مخدر طی سال‌جاری در گیلان افزود: به سبب همراهی و همکاری پلیس ، سربازان گمنام امام زمان(عج) ، سپاه و گمرک شاهد رشد قابل توجهی در میزان کشفیات مواد مخدر در استان هستیم که امیدوارم این مهم استمرار یابد.

در این جلسه گزارش آخرین اقدامات انجام‌شده در حوزه مواد مخدر از سوی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، گزارش نتیجه اجرای مصوبات جلسه گذشته از سوی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان و نیز گزارشی از سوی فرماندهی نیروی انتظامی در خصوص کشف و دستگیری ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر از ابتدای سال تاکنون، ارائه شد.

در پایان این جلسه تعدادی از فعالان مرتبط با مبارزه با این پدیده شوم و همچنین  افزایش کشفیات مواد مخدر در استان تقدیر شدند.

 

نظر شما