آماده باش کامل فرماندار رشت به ادارات در خصوص مقابله با بحران برف

۱۳۹۹/۱۱/۰۱ - ۱۱:۰۷:۰۷
کد خبر: ۱۱۲۳۴۴۲
آماده باش کامل فرماندار رشت به ادارات در خصوص مقابله با بحران برف
فرماندار رشت با تاکید بر اینکه همه مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید در آماده باش 100 درصدی باشند، گفت: در خدمات‌رسانی و بازگشایی، اولویت اول با راه‌های اصلی و شریانی است، دستگاه‌های اداری و ادارات کل موظف هستند که محوطه مجموعه‌شان را با استفاده از ظرفیت‌های خود پاکسازی کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ مهندس علی فتح‌اللهی در ستاد مدیریت بحران شهرستان ، اظهار داشت: براساس اخطارها و هشدارهایی که هواشناسی صادر کرده برنامه‌ها و پیش‌بینی‌های لازم برای مقابله با بحران احتمالی اندیشیده شده است.

فرماندار شهرستان رشت افزود: همه مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید در آماده باش 100 درصدی باشند و بدون هماهنگی با معاونین حق خروج از حوزه اداری شهرستان را ندارند.

وی گفت: در خدمات‌رسانی و بازگشایی، اولویت اول با راه‌های اصلی و شریانی است، به هیچ عنوان بدون هماهنگی با بنده یا معاون عمرانی تغییری در برنامه خدمت‌رسانی و جابجایی اولویت‌ها وجود ندارد.

مهندس فتح‌اللهی گفت: دستگاه‌های اداری و ادارات کل موظف هستند که محوطه مجموعه‌شان را با استفاده از ظرفیت‌های خود پاکسازی کنند و انتظار استفاده از دستگاه‌های ستاد مدیریت بحران  شهرستان وجود نداشته باشد.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان رشت بیان کرد: شهروندان به هشدارهای پلیس مبنی بر عدم پارک در معابر توجه داشته باشند تا در امر خدمت‌رسانی خللی وارد نشود.

مهندس فتح‌اللهی گفت: در بخش‌ها هم بخشداران نسبت به سوختگیری‌های لازم از صبح فردا اقدام کنند؛ دهیاران هم نسبت به هماهنگی با تراکتورداران مبنی بر تامین سوخت لازم و هم نصب تجهیزات برف‌روب اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه در چهار روز آینده به هیچ عنوان قطع برق، آب و گاز به دلایل مختلف نظیر بدهی اتفاق نیافتد و ممنوع شود، اضافه کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان نظیر آب، برق، گاز و راه حتما آمادگی لازم را داشته باشند؛ نیروهای بسیج و سپاه شهرستان نیز آمادگی دارند تا در مواقع ضرورت وارد میدان در عرصه کمک و خدمت‌رسانی شوند.

فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر اینکه بستن زنجیر چرخ به ویژه برای ماشین‌آلات دولتی بسیار مهم است، تصریح کرد: اداره صمت هم بر فعالیت واحدهای نانوایی نظارت لازم داشته باشند تا اگر شدت برف به گونه‌ای بود که امکان توزیع آرد وجود نداشت بتوانند تا یک هفته پخت داشته باشند، همچنین به فکر سوخت جایگزین هم باشند تا چنانچه با قطعی گاز مواجه شدند از سوخت جایگزین استفاده کنند. جهادکشاورزی هم به مرغداری‌ها اطلاع رسانی کند تا در صورت برودت هوا به طیور خسارت وارد شود.

مهندس فتح‌اللهی با تاکید بر اینکه به محض آغاز بارش برف مدیران در محل کار حاضر و در دسترس باشند، بیان کرد: برف یک نعمت الهی است، اگر ما آمادگی لازم را داشته باشیم نه تنها مشکل ساز نیست بلکه در تعدیل هوا و مشکلات زیست محیطی نیز موثر است لذا باید تمام تلاش خود را در جهت رفاه مردم به کار گیریم تا از بارش برف لذت ببرند.

نظر شما