استاندار در جلسه هیأت امنای دانشگاه فرهنگیان گیلان عنوان کرد؛

تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان هدفمند دنبال می‌شود / دانشگاه فرهنگیان گیلان، یکی از مراکز سرآمد کشور باشد

۱۳۹۹/۱۱/۰۲ - ۱۳:۴۴:۱۹
کد خبر: ۱۱۲۴۱۴۶
تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان هدفمند دنبال می‌شود / دانشگاه فرهنگیان گیلان، یکی از مراکز سرآمد کشور باشد
استاندار گیلان گفت: تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان، به‌صورت هدفمند دنبال می‌شود و لازم است این دانشگاه در استان ما، یکی از مراکز سرآمد کشور باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ دکتر ارسلان زارع پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) در جلسه هیأت امنای دانشگاه فرهنگیان گیلان، منابع انسانی را محور، رکن و مبنای توسعه هر جامعه و کشوری عنوان و بیان کرد: بدیهی است که این مهم از بستر مدرسه و دانشگاه تأمین می شود.

وی وجود مدارس مطلوب و پرتوان آموزشی و تربیتی را نیازمند آموزگارانی توانمند از حیث دانش، علم و مهارت دانست و اظهار داشت: باتوجه به فرمان راهبردی رهبر معظم انقلاب و سیاست های دولت؛ مهمترین مرکز تأمین و تربیت نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش در تمامی استان ها، دانشگاه فرهنگیان است.

رئیس هیأت امنای دانشگاه فرهنگیان گیلان بر ضرورت توجه سخت افزاری و نرم افزاری به مجموعه دانشگاه تأکید و خاطرنشان کرد: با بهبود فضاهای آموزشی، تجهیزات و امکانات و نیز تقویت بخش مدیریتی، دانشگاه فرهنگیان گیلان باید به یکی از مراکز سرآمد کشور تبدیل شود.

وی به نقش کلیدی و جایگاه مهم هیأت امنا براساس اساسنامه، شرح وظایف و رسالت دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و افزود: حضور فعالانه اعضای هیأت امنا و نظارت مضاعف آنان بر حسن اجرای قوانین، مقررات و ضوابط، می تواند در پیشبرد اهداف بسیار اثرگذار باشد.

استاندار گیلان با بیان اینکه تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان به صورت هدفمند انجام می گیرد، یادآور شد: توجه به اسناد بالادستی همچون قانون برنامه و سند چشم انداز توسعه کشور و سند آمایش سرزمینی گیلان و همچنین استفاده از خرد جمعی باید همواره مدنظر باشد.

در این جلسه محمدرضا احمدی سنگری از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و نیز هریک از اعضای هیأت امنای دانشگاه فرهنگیان گیلان به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.  

 

نظر شما