استاندار گیلان در دیدار رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات ‌معدنی کشور تأکید کرد؛

اکتشافات و مطالعات در حوزه زمین و دریای پهنه سرزمینی گیلان تقویت شود

۱۳۹۹/۱۱/۰۸ - ۰۸:۲۸:۳۱
کد خبر: ۱۱۲۷۲۸۸
اکتشافات و مطالعات در حوزه زمین و دریای پهنه سرزمینی گیلان تقویت شود
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به شرایط اقلیمی و جغرافیایی استان تأکید کرد که تقویت اکتشافات و مطالعات در حوزه زمین و دریای پهنه سرزمینی گیلان، امری ضروری است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر ارسلان زارع در دیدار رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات ‌معدنی کشور به شرایط اقلیمی، جغرافیایی و تنوع آن در گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: براین اساس تقویت اکتشافات و مطالعات در حوزه زمین و دریای پهنه سرزمینی گیلان امری ضروری است.

وی سند آمایش سرزمینی گیلان را سبز- آبی عنوان و اضافه کرد: در این مسیر شرایط حفظ محیط زیست پایدار با امکان بهره برداری بیشتر از دریا در راستای توسعه تجارت در کنار ارتزاق و معیشت مردم درنظرگرفته شده است.

نماینده عالی دولت در استان به سوابق گذشته گیلان در زلزله، فرونشست و زمین لغزش اشاره کرد و گفت: از ظرفیت سازمان زمین‌شناسی با توجه به وجود نیروهای با دانش و متخصص، باید بیشتر بهره ببریم و در این حوزه استفاده از مطالعات هوایی با روش های نوین مورد انتظار است.

وی استفاده از ظرفیت‌های معدن را یکی از تأکیدات رئیس جمهوری عنوان و به تشکیل منظم شورای معادن استان اشاره کرد و افزود: ظرفیت های خوبی برای بهره برداری در گیلان وجود دارد و درصورت دارابودن شرایط برای صادرات مواد معدنی، افتتاح راه آهن رشت-کاسپین در آینده ای نزدیک می تواند اثرگذار باشد.

در این دیدار رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور نیز با اشاره به اینکه در اجرای هر پروژه ای، مطالعات زمین شناسی از اهمیت خاصی برخوردار است، گفت: با توجه به پتانسیل نیروهای این استان در حوزه بررسی مخاطرات و اکتشافات و ظرفیت های غنی گیلان در حوزه زیست محیطی و دریا، باید نقش آفرینی موثرتری در حوزه عمرانی و زیرساختی داشته باشیم.

علیرضا شهیدی با بیان اینکه سازمان زمین شناسی در حوزه دریا از دستگاه های منحصربفردی برخوردار است، افزود: در موضوع ژئوتوریسم و اکتشافات معدنی به دنبال کشف ذخائر پنهان هستیم و در این راستا همگرایی دستگاه های مرتبط مورد انتظار است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز