معرفی رشته ورزشی هوگام

۱۳۹۹/۱۱/۱۴ - ۰۶:۴۰:۳۱
کد خبر: ۱۱۳۰۵۵۵
معرفی رشته ورزشی هوگام
رشته ورزشی امدادی هوگام در کمترین زمان میتواند ورزشکارانی امدادگر ، متبحر ، فنی پرورش داده تا با توجه به قابلیت هاو مهارت هایی که آموزش دیده اند بتوانند حافظ جان و‌مال خود و دیگر هموطنان جهان باشند .

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ هوگام مخفف عبارت هنر ورزشی وگذر از موانع است .این هنرورزشی رشته امدادی و ماجراجویانه و طبیعت دوست بوده و دارای ۳شاخه متفاوت بانام گذاری های فارسی:  تیزگام _آذرخش و یوز میباشد .

این رشته بسیار جذاب در زبان بین المللی با نام STRAGOS شناخته شده است .

شورای بین المللی استراگوس در ۱۷ دسامبر ۲۰۱۸ از طریق ویدیو کنفرانس با حضور نمایندگانی از ۸کشور جهان، ایران  آذربایجان،پاکستان ،چین،تایلند،مصرافغانستان و ترکیه اولین مجمع بین المللی این ورزش را پایه گذاری کرد و خالد مسیح از پاکستان و مقداد کامرانی از ایران به ترتیب با عنوان های ریاست و دبیرکلی اولین شورای بین المللی ورزش امدادی استراگوس به مدت ۴سال برگزیده و سکان دار هدایت آن هستند.

باتوجه به تایید کارشناسان رشته های مختلف ورزشی ،رشته امدادی ماجراجویانه هوگام باتوجه به قابلیت های مختلف فنی ورزشی ،امدادی،آمادگی جسمانی ، ذهنی و‌هوشی هیجانی میتواند به خوبی فرهنگ‌ساز ایده امدادگر ورزشی در جهان باشد.

  محبت،‌کمک کردن درشرایط سخت و امدادی را با افتخار به ورزشکاران آموزش میدهد.

در هوگام  اهداف والایی را دنبال میشود و تلاش میکنیم این رشته ورزشی را بیشتر گسترش دهیم.

 سالیان سال است که در هنگام حوادث طبیعی و غیر‌مترقبه با سازمان های امدادی تماس میگیریم و در واقع زمان طلایی را برای رسیدن سازمان مورد نظر از دست می دهیم

اما شاید از نزدیک مشاهده کرده ایم ، افرادی بوده اند که با تبحر و تجربه ای که در طول سالیان سال در زندگی پرفراز و نشیب خود بدست آورده اند ، قبل از رسیدن ارگان امدادی ،  شخصا وارد عمل شده و عملیاتی که یک تیم امدادی می بایست با صرف هزینه گزاف ، برای جان و مال افراد انجام دهد در کوتاه ترین زمان ممکن ، شخصا انجام داده و باعث نجات جان و مال اشخاص مختلف شده است.

رشته ورزشی امدادی هوگام در کمترین زمان میتواند ورزشکارانی  امدادگر ، متبحر ، فنی پرورش داده تا با توجه به  قابلیت هاو  مهارت هایی که آموزش دیده اند بتوانند حافظ جان و‌مال خود و دیگر هموطنان جهان باشند .

خوشبختانه رشته ورزشی هنر عبور از موانع (هوگام) از سوی فدراسیون جهانی ورزش‌های همگانی (تافیسا) به عنوان یک رشته نوظهور ورزشی در سازمان‌های بین المللی ورزش مورد تایید جنبش المپیک قرار گرفته است.

که در کشور ایران هم باحضورنمایندگانی در استان های مختلف در حال توسعه می‌باشد. این رشته نوین ورزشی در ۲ بخش آماتور و پیشرفته سطح بندی شده که شامل عبور از چالش‌ها و موانع مختلف مصنوعی و طبیعی در جنگل، دریا، کوهستان و کویر است.

هدف ما از این چالش هاآماده سازی جوانان در قالب تیم‌های واکنش سریع امداد و نجات در کشور در هنگام وقوع حوادث مخاطره آمیز  است.

 

تهیه تنظیم: نجیه روستا ماسوله

مسئول کمیته هوگام هیات ورزشهای همگانی استان گیلان

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز