مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان ؛

لزوم بهره گیری از ظرفیت های طبیعی گیلان در جهت توسعه پایدار

۱۳۹۹/۱۱/۱۴ - ۱۸:۲۰:۲۹
کد خبر: ۱۱۳۱۰۹۲
لزوم بهره گیری از ظرفیت های طبیعی گیلان در جهت توسعه پایدار
مهندس ساسان کفایی مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان در مراسم گرامیداشت سالروز امضای معاهده جهانی تالاب ها که در پناهگاه حیات وحش سلکه و در جمع خبرنگاران برگزار شد ، گفت : باید از حوزه ی طبیعت و ظرفیت های آن در جهت گسترش اکوتوریسم و رسیدن به توسعه پایدار بهره گیری شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ ساسان کفایی مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر و ولادت فاطمه زهرا (س) گفت : پنجاهمین سالگرد امضای معاهده جهانی تالاب ها یا کنوانسیون رامسر که در 13 بهمن 1349 به همت مرحوم دکتر اسکندر فیروز شکل گرفت افتخاری برای ما ایرانیان است .

وی افزود : امروز که از این معاهده صحبت می کنیم 171 کشور جهان این معاهده را پذیرفته اند.

کفایی با اشاره به ظرفیت های زیست محیطی و حیات وحش گیلان خاطر نشان کرد : داشته های بسیار زیادی در خصوص حیات وحش داریم و متاسفانه یاد نگرفته ایم که از این پتانسیل ها بهره گیری کنیم.

وی اضافه کرد :  امروز اگر سازمان محیط زیست ، دولت و نظام بر آمایش سرزمین تاکید دارند به این دلیل است که هر منطقه و اقلیمی که در کشورمان وجود دارد واقعیت ها و ظرفیت های خاصی دارد.

کفایی افزود : استان گیلان با قابلیت های بسیار زیاد گردشگری در حوزه اکوتوریسم و طبیعت می تواند تعریف شود و گردشگری اکوتوریسم یکی از بالاترین بیلان مالی را در جهان دارد و چنین امکانات خدادادی در اختیار ما در استان وجود دارد .

وی ادامه داد : در کل دنیا 2413 تالاب به مساحت حدود 256 میلیون هکتار وجود دارد که در ایران 25 تالاب در سایت رامسر ثبت شده است که سه تالاب در استان گیلان قرار دارد که شامل پارک ملی بوجاق به عنوان نخستین پارک ملی آیی دریایی کشور ،تالاب انزلی و پناهگاه حیات وحش امیر کلایه می شود .

وی عنوان کرد : این موارد قابلیت های بسیار زیادی است که در اختیار ما قرار دارد و اگر امروز از توسعه گردشگری و توسعه پایدار صحبتی به میان می آید باید به سوی بهره گیری مطلوب و بهینه از این ظرفیت ها با توسعه زیر ساخت ها در بخش حمل و نقل پیش رویم.

 

34

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز