در ادامه‌ برنامه افتتاحیه های دهه مبارک فجر صورت گرفت؛

بهره‌برداری همزمان ۲۴ پروژه منطقه آزاد انزلی با حضور استاندار گیلان

۱۳۹۹/۱۱/۲۱ - ۱۰:۱۰:۰۸
کد خبر: ۱۱۳۴۶۰۵
بهره‌برداری همزمان ۲۴ پروژه منطقه آزاد انزلی با حضور استاندار گیلان
در ادامه‌ برنامه افتتاح طرح‌های دهه مبارک فجر، ۲۴ پروژه منطقه آزاد انزلی بصورت همزمان با حضور استاندار گیلان و با هزینه ۶۶۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ در دهمین روز از دهه مبارک فجر صبح امروز (سه‌شنبه)، ۲۴ پروژه صنعتی و عمران روستایی با اشتغال ۱۱۲ نفر به صورت همزمان توسط دکتر زارع استاندار گیلان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

استاندار گیلان در جریان حضور در منطقه آزاد انزلی ، از فرآیند تولید محصولات سه شرکت تولید لوازم بهداشتی و نیز موتور درب های اتوماتیک بازدید و این واحدها را افتتاح کرد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگاران، با ابراز خرسندی از اینکه واحدهای افتتاح شده عمدتاً با دانش بومی جوانان استان و فعالیت آنان‌ راه‌اندازی شده، گفت: یکی از این واحدها در مرکز رشد بندرانزلی آغاز به کار کرد و به مرحله تجاری سازی و تولید انبوه رسید.

دکتر ارسلان زارع به رویکرد دولت تدبیر و امید در حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و تقویت احداث واحدهای تولیدی و اقتصادی در منطقه آزاد انزلی اشاره و خاطرنشان کرد: امیدواریم شاهد افزایش ظرفیت تولید و اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در این منطقه باشیم.

وی منطقه آزاد انزلی را از جمله مناطقی دانست که به سبب موقعیت خوب جغرافیایی، دسترسی به بازار بیش از ۳۰۰ میلیون نفری کشورهای همسایه شمالی، بستر عضویت ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا و قرارداشتن در مسیر کریدور شمال - جنوب می‌تواند نقش تأمین کننده در برخی مواد اولیه برای تولید و نیز صادرات کالاهای تولیدی استان و کشور را ایفا کند.

در دهه فجر امسال ۸۹۵ پروژه با اعتباری بالغ بر چهار هزار و ۸۱۱ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.این میزان اعتبار نسبت به ایام دهه فجر سال گذشته، ۹۶ درصد رشد دارد.

از مجموع اعتبارات پروژه‌های دهه فجر امسال بالغ بر دو هزار و ۲۳۱ میلیارد تومان نیز مربوط به بخش خصوصی است.

 

نظر شما