انهدام باند حفاری غیرمجاز آثار باستانی در لوشان

۱۳۹۹/۱۱/۲۳ - ۱۳:۰۴:۵۰
کد خبر: ۱۱۳۵۶۵۳
انهدام باند حفاری غیرمجاز آثار باستانی در لوشان
معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان از دستگیری اعضای باند 9 نفره حفاران غیرمجاز آثار باستانی در شهر لوشان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ سرهنگ "حسین حسن‌پور" در گفت‌وگویی با اعلام اینکه هرگونه حفاری و کاوش غیرمجاز برای به دست آوردن اموال تاریخی و آثار باستانی ممنوع بوده و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود اظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه یک باند غیربومی در استان گیلان نسبت به حفاری غیرمجاز برای کشف آثار باستانی اقدام می‌کنند، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی استان با همکاری فرماندهی انتظامی رودبار با اقدامات همه جانبه و اطلاعاتی از صحت موضوع اطمینان حاصل کرده و رد افراد این باند را در یکی از مناطق کوهستانی شهر لوشان پیدا کردند.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان گیلان از اعزام ماموران انتظامی با هماهنگی قضائی به محل مورد نظر خبر داد و گفت: با تلاش‌های صورت گرفته، 9 نفر حین حفاری غیرمجاز دستگیر شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهمان نسبت به حفر دامنه کوه به طول 25 و عرض 2 متر اقدام کرده‌اند اذعان داشت: یک دستگاه موتور برق، یک دستگاه دوربین فیلمبرداری، یک دستگاه ترازوی دیجیتال، یک عدد چراغ قوه، یک قبضه سلاح شکاری، بیل و کلنگ و تعدادی لوازم نظامی از محل حفاری کشف شد.

سرهنگ حسن‌پور خاطرنشان کرد: 9 نفر متهم این باند با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

وی در پایان با تقدیر از همکاری خوب مردم با پلیس از شهروندان خواست، هرگونه اخبار و اطلاعات در رابطه با سودجویان و غارتگران آثار باستانی را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز